٢١ شهريور ١٤٠٠
رزومه دکتر اسماعیل افقهی
*مشخصات فردی
نام و نام خانوادگی: اسماعیل افقهی
محل خدمت کنونی: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
ایمیل: eafghahi@yahoo.com
*سوابق تحصیلی
دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه متروپولیتن اسلو در نروژ از طرف معاونت بینالملل دانشگاه تهران، ۱۳۹۷
دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، دوره روزانه، ۱۳۹۸، ۱۸:۱۷
کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه علامه طباطبائی، دوره روزانه، ۱۳۹۲، ۱۶:۹۵
کارشناسی علم اطلاعات و دانششناسی از دانشگاه یزد، دوره روزانه، ۱۳۸۴، ۱۷:۲۹
دیپلم ریاضی و فیزیک، دبیرستان نمونه دولتی، ۱۳۷۹، ۱۷:۳۵
*سوابق پژوهشی
۱-کتاب
- برند رسانهای، ارتباطات اجتماعی، علی حمیدیزاده و اعظم میرزمانی، ۱۳۹۸
- مدیریت در رادیو، ارتباطات اجتماعی، علی شعبانی، ۱۳۹۷
- The statistics of books in Iran, Institute of book house, The Book House, ۲۰۱۷
- نشر در ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۳، خانه کتاب، مجتبی تبریزنیا، ۱۳۹۴
- دکتری در علوم تربیتی: فلسفه، اهداف و وضعیت حاضر». انتشارات ارتباطات اجتماعی، حسین تقوی، ۱۳۹۴
۲-مقالات علمی-پژوهشی
- اعتبارسازی و رواسازی مقیاس هویت نویسنده. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات اطلاعرسانی دانشگاهی، ۵۵(۳)، پاییز ۱۴۰۰
- جذب و حفظ مخاطب برای رسانه خبری در ایران: رویکرد سبک زندگی، دو فصلنامه سبک زندگی، ۱۴۰۰
- شناسایی عوامل تأثیرگذار در برند شدن رسانه خبری، فصلنامه مطالعات میان رشتهای ارتباطات و رسانه، ۱۳۹۸
- استفاده از خدمات آر.اس.اس در كتابخانههاي ملي كشورهاي انگليسي زبان و ارائه پيشنهادهايي براي كتابخانههاي داخلي. فصلنامه تحقيقات اطلاعرسانی دانشگاه تهران، ۶۱، ۱۳۹۱
- بررسی روند موضوعی تحقیقات رشته کتابداری و اطلاعرسانی: براساس استنادهای سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ مقالات آریست منتشرشده بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶. فصلنامه اطلاعرساني و كتابخانههاي عمومي، ۵۵، ۱۳۸۷
- Comparison of theories of management of media organizations of Turkey & Iran on TV channels of Khabar in Iran & TRT Turk in turkey: content analysis of foreign news on Khabar & TRT Turk. Global Media Journal. 5 (9). 2014
- نقش معرفتشناسي فلسفي در تحقيقات علوم كتابداری و اطلاعرسانی. فصلنامه تحقیقات اطلاعرسانی دانشگاه تهران. ۴۴(۵۳)، ۱۳۸۹
- بررسي تطبیقی تفکرات حاکم بر اداره رسانهها در شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران و تیآرتی ترک ترکیه: تحلیل محتوای اخبار خارجی شبکه خبر و تیآرتی ترک. فصلنامه رسانه، ۲۴(۳)، ۱۳۹۲
- نحوه انعكاس حوادث در مطبوعات فارسی: مطالعه موردي چهار روزنامه صبح ايران، همشهری، جام جم و شرق. فصلنامه رسانه، ۲۳(۲)، ۱۳۹۱
۳-مقالات همایش
- اقناع و وسایل ارتباط جمعی. نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه. ۱۳۹۸. تهران.
- Tehran public insight towards local mass media. 3th international conferences on management in the 21 century. 11 July 2016. Rome- Italy.
- رویکرد تئوری نهادی نوین در مدیریت معاصر. اولین همایش بینالمللی علوم اجتماعی و روانشناسی. ۲۷ جولای ۲۰۱۷.
- رویکرد پست مدرنیسم در توسعه با نگاهی بر تئوری اینگلهارت. اولین همایش بینالمللی علوم اجتماعی و روان شناسی. ۲۷ جولای ۲۰۱۷.
- مدیریت استراتژیک در رادیو، کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی، ۱۳۹۴.
۴-طرحهای پژوهشی
- گزارش توصیفی و تحلیلی وضعیت فرهنگی و هنری استانهای کشور (خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، جنوب کرمان)، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۸-۱۳۹۹
- ارزیابی سیاستگذاری رسانهای برای بازیهای دیجیتالی در ایران: رویکرد مصرف محتوا، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹-۱۴۰۰
۵-ترجمه
- توئیتر و روزنامهنگاری. فصلنامه تخصصی نمایه پژوهش، ۸(۳ و ۴). زمستان ۱۴۰۰
- ارزشیابی مدیر اجرایی؛ نقش شما بهعنوان یک عضو هیئت مدیره، ارتباطات اجتماعی، امین حسینی، ۱۳۹۵
- فرهنگهای برند رسانه خبری، فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات، ۱۳۹۵
۶- نقد كتاب
- Picard, Robert G. (2020). Media and Communications Policy Making: Processes, Dynamics and International Variations. London: Palgrave Macmillan. ISBN: 9783030351724
چاپ شده در فصلنامه نمایه پژوهش. ۸(۱): ۱۶۹-۱۷۸.
- مدیریت رسانه: نگاهی نو. تهران: انتشارات دانشگاه صدا و سیما. ۱۳۹۴. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات.
- درآمدي بر نقش رسانهها در جريانسازي. تهران: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مركز پژوهشهاي اسلامي. ۱۳۹۳، چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات.
- جستارهای معرفتشناسی هابرماس و پوپر. قپچاق. تهران: تيسا، ۱۳۹۳. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی.
- تاریخ رسانه؛ از گیلگمش تا گوگل. ترجمه بهروز تورانی. تهران: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران. ۱۳۹۴. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات.
- استراتژیهای رقابتی رسانه تألیف سیلویا ام. چان اومستد، ۱۳۹۵، چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات.
۷-گزارش فرهنگی
- حکمرانی در عرصه خبر: تحلیل گفتمان خبری توئیتر، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹-۱۴۰۰
۸- نظارت و داوری خارج از پژوهشگاه
- داوری مقالات کنفرانس بینالمللی ارتباطات و رسانه در پاریس. 72nd Annual International Communication Association Conferences from 12-29 November 2021 Paris.، پاییز ۱۴۰۰
- داوری مقالات نشریه علمی- پژوهشی تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تهران، ۱۴۰۰-۱۴۰۱.
مطالب مرتبط
٠٦ ارديبهشت ١٣٩٩
رزومه دکتر زهرا عبدالله
١٧ دي ١٣٩٨
روانپریشها
١٧ دي ١٣٩٨
روانآزار
١٧ دي ١٣٩٨
رفاه
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید