با موضوع «صدور انقلاب اسلامی؛ الگویابی نقش مناسک و فناوری‌های جدید فرهنگی»:

سمینار بعثت تا بعثت ۳ برگزار می‌شود

سمینار بعثت تا بعثت ۳ برگزار می‌شود

سومین «سمینار بعثت تا بعثت»با موضوع «صدور انقلاب اسلامی؛ الگویابی نقش مناسک و فناوری‌های جدید فرهنگی» از سوی پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه سومین سمینار «بعثت تا بعثت» (از بعثت رسول الله (ص) تا بعثت امام خمینی ره) را با موضوع «صدور انقلاب اسلامی؛ الگویابی،نقش مناسک و فناوری های جدید فرهنگی»، در ایام آیین جهانی اربعین حسینی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی با تمرکز بر سه محور اصلی برگزار می‌کند:

الف) انقلاب اسلامی چه الگوهای فرهنگی بدیلی را در جهان به ویژه جهان اسلام اشاعه داده است؟ (چیستی و چگونگی اشاعه الگو؛ مانند: الگوی مقاومت در جهان اسلام)

ب) تأثیر مناسک برآمده از انقلاب اسلامی در سایر کشورها چه بوده است؟(انواع و ابعاد مناسک؛ مانند: روز قدس، عید غدیر، راهپیمایی اربعین)

ج) نقش فناوری‌های جدید فرهنگی در صدور انقلاب اسلامی چیست؟ (اثربخشی و کارآمدی فناوری‌های جدید فرهنگی؛ مانند: سرود سلام فرمانده)


«اربعین و همگرایی فرهنگی در جهان اسلام»، «تأملاتی پیرامون ظرفیت‌ها و ابزارهای صدور انقلاب اسلامی به منطقه آمریکای لاتین»، «از حاج قاسم تا شهید سلیمانی: الگوی انسان جهانی»، «جغرافیای فکری فرهنگی گفتمان مقاومت» عناوین برخی از نشست‌های این سمینار است که اطلاعات تکمیلی آن در پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه منتشر شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست‌ها می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره 9 مراجعه کنند. نشست‌های سمینار بعثت تا بعثت ۳ به صورت برخط هم پخش می‌شود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید