همایش بزرگداشت مولانا برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت مولانا برگزار می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و بنیاد ایران‌شناسی، همایش یک‌روزه بزرگداشت مولانا را شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کنند.

«جایگاه مفاخر فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها»، «سیاست‌ و قدرت در اندیشه مولانا» و «نقدها و نظرها؛ رقابت کشورها در ثبت ملیت مفاخر فرهنگی» عناوین سه نشست تخصصی این همایش است که از ساعت ۹ تا ۱۲ با دبیری نجمه دری (مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در نشست اول، محمدحسین رجبی دوانی (رئیس بنیاد ایران‌شناسی)، محمود شالویی (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی) و قاسم زائری (رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) درخصوص «جایگاه مفاخر فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها» سخنرانی خواهند کرد. 

در نشست دوم که با موضوع «سیاست‌ و قدرت در اندیشه مولانا» برگزار می‌شود، مهدی محبتی (استاد دانشگاه زنجان) با عنوان «مولانا در سیاست یا بر سیاست روزگار» سخنرانی خواهد کرد. در ادامه این نشست، فرزانه اعظم‌لطفی (دانشیار دانشگاه تهران) با عنوان «از مثنوی مولانا تا روایت مثنوی؛ زبان حال سوامی بهوپت رای بیراگی هندوستان» سخن خواهد گفت.



نشست سوم نیز با عنوان «نقدها و نظرها؛ رقابت کشورها در ثبت ملیت مفاخر فرهنگی» نیز با حضور مرتضی رضوانفر (عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی) و نجمه دری (مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس) برگزار خواهد شد. سخنرانان در این نشست درباره «بازاندیشی در طرح ثبت مفاخر فرهنگی در یونسکو» و «مناقشه در مصادره مولانای جان» سخن خواهند گفت.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه زنجان و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس دیگر همکاران برگزاری این همایش هستند.


برنامه نشست‌ها:

نشست اول: جایگاه مفاخر فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها:  ساعت ۹ تا ۱۰

محمدحسین رجبی دوانی (رئیس بنیاد علمی ایران‌شناسی)

محمود شالویی (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)

قاسم زائری (رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)


نشست دوم: سیاست‌ و قدرت در اندیشه مولانا: ساعت ۱۰ تا ۱۱

مهدی محبتی (استاد دانشگاه زنجان)/ عنوان سخنرانی: مولانا در سیاست یا بر سیاست روزگار

فرزانه اعظم‌لطفی (دانشیار دانشگاه تهران)/ عنوان سخنرانی: از مثنوی مولانا تا روایت مثنوی زبان حال سوامی بهوپت رای بیراگی هندوستان


نشست سوم: نقدها و نظرها؛ رقابت کشورها در ثبت ملیت مفاخر فرهنگی ساعت ۱۱ تا ۱۲

مرتضی رضوانفر (عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری)/ عنوان سخنرانی: بازاندیشی در طرح ثبت مفاخر فرهنگی در یونسکو

نجمه دری (مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس)/ عنوان سخنرانی: مناقشه در مصادره مولانای جان


علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند از طریق لینک زیر در برنامه حضور داشته باشند و یا به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید