گزارش استانی «مصرف کالاهای فرهنگی» در اختیار مدیران ارشاد استانها قرار گرفت
![گزارش استانی «مصرف کالاهای فرهنگی» در اختیار مدیران ارشاد استانها قرار گرفت](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2021/05/750xauto_084737750xauto_020042masraf.ostan.1.jpg)
گزارش استانی موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها قرار گرفت.
بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گزارش استانی موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» با هدف دسترسی مدیران و پژوهشگران استانی به یافتهای این طرح ملی در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها قرار گرفت.
این گزارشها، دستاورد موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» است که با تعداد ۱۵.۵۰۰ نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا در سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.
این گزارشها، به این سه پرسش پاسخ میدهند: ۱. شهروندان استان چه «فعالیتهای فرهنگی» انجام میدهند و به چه میزان؟ ۲.شهروندان استان چه «کالاهای فرهنگی» مصرف میکنند و به چه میزان؟ و ۳. شهروندان استان در روزهای عادی و تعطیل، چه میزان اوقات فراغت دارند و آن را چگونه میگذرانند؟
گفتنیست تاکنون گزارش استانی مصرف کالاهای فرهنگی ۱۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، همدان و یزد منتشر شده است. گزارش متعلق به ۱۷ استان دیگر در دست اقدام است و به زودی منتشر خواهند شد.
![کتاب «تحلیل مصرف رسانهای» بهزودی منتشر میشود](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2020/05/80x80_07591610.jpg)