پلتفرمها و نقش موثر آنها در تغییر ذائقه مخاطبان
![پلتفرمها و نقش موثر آنها در تغییر ذائقه مخاطبان](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2021/01/750xauto_083633220.jpg)
نشست «سینما و الگوی مصرف فرهنگی در عصر پسادیجیتال» چهارشنبه ۸ بهمن ۹۹، با حضور سیدجمالالدین اکبرزادهجهرمی (استادیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی) و علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) و با دبیری امیررضا تجویدی بهصورت برخط برگزار شد.
در ابتدای برنامه علیرضا تابش به موضوع مجازی و واقعیبودن پرداخت و تصریح کرد: ما الآن در عصر پسادیجیتال هستیم و دیگر مبحثی به اسم واقعی و مجاری وجود ندارد؛ بلکه هم واقعیست وهم مجازی. ما الآن یک دنیا داریم و آن دنیای پلتفرمهاست که محصولات فرهنگی را هم مشخصاً در این پلتفرمها جستجو میکنیم که این مربوط به دوران کرونا نیست. در دنیای امروز، ما یک بدن جسمانی، یک بدن روحانی و یک بدن اطلاعاتی داریم. پشت این پلتفرمها، چیزی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که با استفاده از آن، اطلاعات را آنالیز و مصرف را درحوزههای مختلف اندازهگیری میکنند. اساساً تمام شئون زندگی ما درگیر یک زندگی پلتفرمی شده و کرونا آمد و یک سیلی محکم به ما زد تا ما به نوع مدیریت دادهها و کنترل برخی اطلاعات، شدت و سرعت بیشتری دهیم. زیرساختهای این الگو از چندی پیش شروع شده بود و کرونا درواقع، نوعی از رفتار و مصرف فرهنگی ما را تغییر و شتاب داد.
![کتاب «تحلیل مصرف رسانهای» بهزودی منتشر میشود](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2020/05/80x80_07591610.jpg)
کتاب «تحلیل مصرف رسانهای» بهزودی منتشر میشود
![تأمین مالی جمعی تولیدات سینمایی و موانع و ظرفیتهای آن](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2020/05/80x80_074756images (2).jpg)
تأمین مالی جمعی تولیدات سینمایی و موانع و ظرفیتهای آن
![بازی وارسازی، فناوری نوین جذب مخاطب به رسانهها](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2020/05/80x80_071241images (2).jpg)