«تولید مشترک و الزامات جهانی‌شدن سینمای ایران» بررسی شد:

تولید مشترک یک گفتگوی فرهنگی است؛ به قواعد آن تن دهیم

تولید مشترک یک گفتگوی فرهنگی است؛ به قواعد آن تن دهیم

 چهارمین و آخرین نشست سازمان سینمایی کشور در حوزه گفتگوهای فرهنگی با موضوع «تولید مشترک و الزامات جهانی‌شدن سینمای ایران» با حضور دکتر حسین انتظامی (معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی) و آقایان محمود اربابی، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، محمدعلی حسین‌نژاد، علیرضا شجاع‌نوری، سیدرضا میرکریمی، روح‌الله حسینی، رائد فریدزاده، محمدحسین فرج و جواد نوروزبیگی، سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

در این نشست دست‌اندرکاران سینما به الزامات مهم تولید مشترک مثل داشتن نگاه استراتژیک، رسیدن به تعریف مشترک و واحد درمورد تولید مشترک، آماده‌سازی تهیه‌کنندگان و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها در قالب کارگاه‌های آموزشی، توجه به صنعت گردشگری، همکاری با کشورهای همسایه به عنوان نقطه شروع و ... اشاره و عقاید خود را مطرح کردند.

در این نشست با اشاره به اهمیت دستیابی به تعریف واحد از تولید مشترک تصریح شد:  در زمینه تولید مشترک باید ابتدا به تعریف مشترک از آن رسید تا در مراحل بعد بتوان سراغ کمبودها و چگونه‌ تولیدکردن رفت. دادن برخی خدمات به تولیدکنندگان خارجی مثل فراهم کردن فیلمبردار و صدابردار، تولید مشترک نیست. تا زمانی که نقش مولف در تولید نداشته باشیم و محتوای تولیدات نیز متناسب با منویات ما نباشد، نمی‌توان اسم تولید مشترک به آن داد. به‌عبارت دیگر تولید مشترک باید غیر از عواید مادی، عواید معنوی نیز برای ما داشته باشد. هم‌چنین در رابطه با اهمیت تولیدمشترک و الزامات آن، ابراز شد: تولید مشترک یک گفتگوی فرهنگی‌ست یعنی همانطور که ممکن است در برخی موضوعات حرف ما اولویت داشته باشد، در برخی موضوعات نیز باید از موضع خود عقب‌نشینی کنیم. اما مشکل ما این است که تصور می‌کنیم فقط حرف ما درست است و باید اولویت داشته باشد.


گزارش تکمیلی

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید