در آخرین نشست گفتگوهای فرهنگی با موضوع مرجعیت رسانه‌ای مطرح شد:

پیام متناسب با نیاز مخاطب تولید نمی‌شود

پیام متناسب با نیاز مخاطب تولید نمی‌شود

 سومین و آخرین نشست معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با موضوع «مرجعیت رسانه‌ای» سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ با حضور حمید ضیایی‌پرور، عباس عبدی، سینا تفنگچی، مریم سلیمی، محمد ابوالحسنی، داوود نعمتی انارکی، حسین توانا، علی گرانمایه‌پور و سیدعلی علوی در حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

در این نشست، به مسائلی ازجمله لزوم ارتقای کیفیت فنی و محتوایی روزنامه‌ها، بها دادن به رسانه‌های محلی، ورود به دنیای هوشمند و توجه به الزمات آن، ارائه محتوای حرفه‌ای و هماهنگ با نیاز مخاطبان و تغییر ذائقه و سبد مصرف رسانه‌ای ایرانیان پرداخته و اذعان شد: ما دچار مشکلات مختلفی هستیم. رسانه‌های ما از ارائه محتوای حرفه‌ای که بتواند جلب مخاطب کند، غافل هستند. هم‌چنین در رسانه‌های مکتوب با قضاوت و داوری‌ای که به مخاطب می‌دهیم، باعث دلزدگی و فرار آن‌ها از این رسانه شده‌ایم. هم‌چنین از تنوع و تکثر جامعه و تولید پیام متناسب با نیازهای آن‌ها، غفلت شده است. چیزی که اعتبار رسانه را بالا می‌برد و باعث جذب مخاطب به آن می‌شود، ورود آن رسانه به حوزه «اختلاف مشروع» است که رسانه‌ها به آن توجهی نمی‌کنند. پیشنهاد می‌شود که رسانه‌های داخلی به سمت «مدیریت نقد» بروند در غیر این‌صورت، رسانه‌های خارجی به سمت آن خواهند رفت. هم‌چنین باید از کارکرد حزبی رسانه‌ها دوری کرد که یکی از ملزومات آن، تغییر نگرش مدیران رسانه‌ها از نگرش سنتی به نگرش جدید است.

گزارش تکمیلی


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید