با هدف توجه به روان‌شناسی اجتماعی منعقد شد:

تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه با دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران

تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه با دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران

تفاهمنامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی میان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با هدف توجه به موضوع روان‌شناسی اجتماعی با حضور روسای دو مجموعه به امضا رسید.

در دیدار دکتر الهه حجازی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، با دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، طرفین ضمن تأکید بر پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی از جنبه‌های مختلف، بر لزوم توجه به علم روان‌شناسی اجتماعی در تحلیل مسائل فرهنگی تأکید کردند.

دکتر سلگی در ابتدای این دیدار، ضمن خوشامدگویی، درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی پژوهشگاه توضیحاتی ارائه داد. وی با اشاره به موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی کشور در پژوهشگاه گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی هم مساله‌ای جامعه‌شناختی است و هم روان‌‌شناختی، بنابراین پژوهش در این حوزه باید از دو منظر جامعه‌شناسی و روان‌شناسی انجام شود. رئیس پژوهشگاه با تأکید بر اینکه در اجرای طرح‌های تحقیقاتی از دانش و تخصص نخبگان استفاده می‌کنیم، موضوع همکاری پژوهشگاه با دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران را اولین تفاهمنامه رسمی دو مجموعه بیان کرد و افزود: برای تحلیل ثانویه یافته‌های پروژه‌هایی نظیر مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان، نیازمند همکاری جدی گرایش‌های مختلف از جمله روان‌شناسی هستیم.

دکتر حجازی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، نیز ضمن تشکر از برپایی این دیدار و عزم پژوهشگاه برای همکاری، ماموریت دو مجموعه را در حوزه پژوهش روان‌شناسی یکسان تلقی نمود و بر آمادگی دانشکده در اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترک تأکید کرد.

در این دیدار دکتر داریوش مطلبی، معاون پژوهشی و دکتر علیرضا کرمانی، مدیر دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه، نیز درخصوص برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی پژوهشگاه و نحوه همکاری با دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران توضیحاتی ارائه کردند. مدیر دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه با اشاره به طرح‌های ملی در دست اجرا نظیر موج چهارم طرح ارزشها و نگرشهای ایرانیان، طرح سنجش ابعاد هویت ایرانیان، طرح پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان و طرح ملی مصرف کالاهای فرهنگی بر لزوم همکاری روان‌شناسان در تحلیل یافته‌های این طرح‌ها تأکید کرد.


در این دیدار دکتر رضا پورحسین، عضو هیات علمی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران و دکتر عباس رحیمی ­نژاد، معاون پژوهشی دانشکده نیز درخصوص همکاری‌های مشترک دو مجموعه توضیحاتی ارائه کردند. در پایان این دیدار تفاهمنامه همکاری مشترک به امضای دو طرف رسید. همكاري متقابل در طراحي و اجراي طرح‌هاي پژوهشي، تألیف یا ترجمه، همکاری متقابل در اجرای نظرسنجی موردنیاز، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مرتبط برابر ضوابط طرفین و نشر مشترک آثار پژوهشی برخی از محورهای همکاری در این تفاهمنامه است.





از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید