در آخرین نشست گفتگوی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

ارائه آثار هنرمندان در عرصه جهانی آسیب‌شناسی شد

ارائه آثار هنرمندان در عرصه جهانی آسیب‌شناسی شد

سومین و آخرین نشست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه گفتگوهای فرهنگی با موضوع «شیوه‌های تسهیل ارائه آثار هنرمندان در عرصه جهانی و نقش آن در گسترش همکاری‌های بین‌المللی» باحضور آقای محمدعلی ربانی رئیس مركز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي (دبیر علمی جلسه) و آقایان عبدالحسین بدرلو، محمد عبداللهی، نعمت‌اله پایان، محمدحسین احمدی، قادر آشنا، حسن مطهری‌‎مقدم، ابوالفضل رحیمی، سجاد محمدیارزاده، هادی ربیعی، عارف براتی، مجید فروغی، رائد فریدزاده، عبدالرحیم سیاهکارزاده، حمزه نجاتی، سید محمدعلی سیدحسینی و خانم‌ها لیلا میرحسینی، نسرین میثاقیان، مرضیه حکمت، سیده راضیه یاسینی، زهرا یوزباشی و طاهره جهان‌پرور، سه‌شنبه ۸ مرداد  ۱۳۹۸ در سازمان برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه، ربانی با اشاره به هدف از برگزاری این نشست اذعان کرد: هدف عمده‌ای که به دنبال آن هستیم، دستیابی ایران به نقش فعال‌تر در عرصه محصولات فرهنگی- هنری چه در منطقه و چه در عرصه‌های بین‌المللی است، یعنی فعال کردن ظرفیت‌های هنر و هنرمندان در عرصه تعاملات بین‌المللی. هم‌چنین لزوم بررسی سازوکارها و به‌عبارتی تسهیل حضور هنرمندان در عرصه‌های بین‌المللی و سهم ناگزیر این عرصه در گسترش همکاری‌های بین‌المللی از دلایل دیگر برگزاری این جلسه است.

در این نشست تأکید شد: بین سازمان ارتباطات اسلامی و بخش‌های تخصصی در این حوزه، ارتباط موثری وجود ندارد. به‌همین دلیل اقداماتی که توسط این سازمان در خارج از کشور صورت گرفته، بیانگر توانایی و ظرفیت‌های داخلی نبوده است. بنابراین در وهله اول، شکل‌گیری یک تعامل و هماهنگی میان این سازمان با بخش‌های دولتی ضروری است.


گزارش تفصیلی نشست


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید