گزارش نشست منتشر شد:

«سواد رسانه‌ای و توان انتخاب‌گری مردم در فضای مجازی»

«سواد رسانه‌ای و توان  انتخاب‌گری مردم در فضای مجازی»

نشست آخر از سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌های گفتگو» از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با «موضوع سواد رسانه‌ای و توان  انتخاب‌گری مردم در فضای مجازی» با حضور دکتر محمدرضا بهمنی و جمعی از صاحب‌نظران ازجمله دکتر امیدعلی مسعودی، دکتر عبدالرضا سپنجی، دکتر سید تقی کمالی، دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی، دکتر حمید ضیایی‌پرور، دکتر محمد زره‌ساز، دکتر حسین میرزایی، دکتر محمدصادق افراسیابی، خانم دکتر صدیقه اعتمادسعید، دکتر زهرا پارساپور، دکتر معصومه نصیری و خانم لیلا وصالی، سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر بهمنی پس از ذکر مقدمات و بیان هدف از برگزاری این جلسات که دستیابی به اقدامات عملیاتی است، نسبت به اجرای آن‌ها از طریق دستگاه‌هایی که می‌توانند کمک‌حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند، ابراز امیدواری کرد.

در این نشست به نکات مهمی ازجمله لزوم جدا بودن دو بخش  «سیاستگذاری» و «عملیاتی» درآموزش سواد رسانه‌ای تأکید شد که بخش عملیاتی لزوماً به مردم و بخش خصوصی در قالب نهادهای دانش‌بنیان و نهادهای خلاق سپرده شود و شأن نهادهای دولتی در بخش سیاستگذاری حفظ گردد.

هم‌چنین گفته شد: در مسیر آموزش سواد رسانه‌ای، باید حدود و ثغور آن و «چه باید کردها» و «چه نباید کردها» و وظایف هر بخش به طور اختصاصی مشخص شود. متولی‌گری لزوماً نباید تصدی‌گری باشد و در این مسیر نهادهایی که می‌توانند به وزارت ارشاد کمک کنند شناسایی و کار به آن‌ها سپرده شود.

برای مشاهده گزارش تفصیلی اینجا کلیک کنید.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید