تحلیل رپ ایرانی – فارسی از منظر مضامین ارتباطی ضدسلطه

تحلیل رپ ایرانی – فارسی از منظر مضامین ارتباطی ضدسلطه

نشست تخصصی «تحلیل رپ ایرانی – فارسی از منظر مضامین ارتباطی ضدسلطه» با سخنرانی دکتر محسن گودرزی و علیرضا الوندی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‏شود.


نشست تخصصی «تحلیل رپ ایرانی – فارسی از منظر مضامین ارتباطی ضدسلطه»  با سخنرانی دکتر محسن گودرزی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات و رسانه و علیرضا الوندی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‏شود.
«مضامین اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در رپ ایرانی - فارسی»، «مضامین ارتباطی به مثابه ابزار مقاومت» و «مقاومت در رپ ایرانی - فارسی» از محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود. حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.


این نشست با تمرکز بر نظریه «موسیقی به مثابه ابزار مقاومت» در جستجوی مضامین ضدسلطه (کانتر هژمونیک) در موسیقی رپ ایرانی- فارسی است. این سبک موسیقی در میان عامه مردم خصوصاً جوانان پرمخاطب است و از مضامین متعدد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اعتراض به وضع موجود بهره می‌برد.

همچنین مضامین ضدسلطه در مقابل مضامین رسمی و مرسوم اجتماعی قرار می‌گیرد و روایت های غیررسمیِ متعلق به گروه‌ها و اقشار مختلف را عرضه می‌کند.






از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید