در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران:

کتاب «در خانه برادر» بررسی می‌شود

کتاب «در خانه برادر» بررسی می‌شود

کتاب «درخانه برادر؛ پناهندگان افغانستانی در ایران» با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین خارجی وزارت کشور در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران نقد و بررسی می‌شود.

در این برنامه که روز شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 15 در سالن شهید مطهری سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود، حجت الاسلام محمدعلی صالحی (معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین خارجی وزارت کشور)، دکترتوحید محرمی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و نویسنده کتاب «امنیت و مهاجرپذیری در جمهوری اسلامی ایران» و محمد سرور رجایی (نویسنده و شاعر افغانستانی مقیم ایران) به همراه دکتر آرش نصر اصفهانی (نویسنده اثر) کتاب «در خانه برادر» را نقد و بررسی خواهند کرد.

دبیری این نشست بر عهده مصطفی اسدزاده است.


کتاب «در خانه برادر» ضمن مرور سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجران و پناهندگان افغانستانی، طی چهار دهه گذشته، تجربه زندگی در ایران را از نگاه افغانستانی‌ها بررسی کرده است. پژوهشگر این اثر با تحلیلی بر وضعیت مهاجران و پناهندگان افغانستانی در ایران، به موضوع بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی و امکان‌های موجود برای خروج از وضعیت کنونی می‌پردازد.

معرفی بیشتر اثر اینجا





از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید