دکتر سلگی در دیدار پایانی سال ابراز امیدواری کرد:

گزارش طرح‌های ملی در سال ۹۸ ارائه شود

گزارش طرح‌های ملی در سال ۹۸ ارائه شود

با نزدیک شدن به پایان سال و قرار گرفتن در آستانه نوروز ۹۸، جلسه پایانی سال با حضور دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، معاونان پژوهشی و اجرایی، و هم‌چنین روسای پژوهشکده‌های پژوهشگاه، چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ در سالن آمفی تئاتر پژوهشگاه برگزار شد.

دکتر سلگی  در این جلسه، درمورد جهت‌گیری‌های اتخاذشده از سوی پژوهشگاه در طول یک‌سال کاری  به اختصار توضیح  داد. رئیس پژوهشگاه گفت: در سال جاری تلاش کردیم تا به فعالیت‌های فرهنگی که شامل فعالیت‌های حوزه هنر و ارتباطات نیز می‌شود، غنای بیشتری ببخشیم. مورد دوم بخش «فعالیت‌های استانی» است که تا پیش از سال ۹۷ متولی خاصی نداشت و در این سال، باتوجه به ظرفیت‌ استان‌ها مقرر شد از توان و ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود که شروع این کار با برگزاری همایش استانی «گفتگوهای فرهنگی» و دعوت از معاونان فرهنگی و کارشناسان مسئول فرهنگی ادارات کل استان‌ها انجام شد. سلگی درباره این موضوع افزود: از پژوهشگاه انتظار می‌رود که به‌عنوان یک مرکز ستادی، وظایف کشوری برعهده گیرد که کار ساماندهی استان‌ها نیز در همین جهت است که امید است در سال ۹۸، استفاده از ظرفیت استان‌ها محور کاری ما باشد.


جهت‌گیری دیگری که رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به آن اشاره کرد، «طرح‌های ملی» بود که او در این زمینه خاطرنشان کرد: درست است که پژوهشگاه اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد ولی محور کاری ما از لحاظ بعد بیرونی، «طرح‌های ملی» است و نام پژوهشگاه با طرح‌های ملی گره خورده است. بنابراین تلاش ما بر این است که این بخش را فعال نگه داریم و بر تعداد طرح‌ها بیفزاییم. او افزود: تقریباً ۱۰ طرح ملی در دست است که امیدواریم این طرح‌ها به سرانجام برسد و گزارش آن‌ها ارائه شود. بنابراین سال بعد، سال طرح‌های ملی و گزارش‌های آن‌ خواهد بود.

دکتر سلگی در ادامه به جهت‌گیری‌های دیگر پژوهشگاه اشاره کرد که «مشارکت همکاران در انجام طرح‌ها»، «ارتقا و بهبود ترکیب نیروی انسانی»، «تعامل با معاونت‌ها و بخش‌های دیگر وزارتخانه» و «ارتباط با بیرون از پژوهشگاه» از جمله آن‌ها بود.

در این جلسه دکتر داریوش مطلبی، معاون پژوهشی، دکتر هامون شریفی، معاون اجرایی و دکتر علیرضا کرمانی، مدیردفتر طرح‌های ملی در سخنانی کوتاه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های خود را ارائه کردند.

در این مراسم همچنین از سه دهه تلاش‌ خانم شهناز شفیع خانی در حوزه‌های پژوهشی و مدیریتی تقدیر به عمل آمد.



گزارش از: فریبا رضایی

گزارش تصویری


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید