پس از تصویب در شورای پژوهشی پژوهشگاه

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده هنر اعلام شد

اولویت‌های  پژوهشی پژوهشکده هنر اعلام شد

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکدۀ هنر پژوهشگاه فرهنگ،  هنر و ارتباطات در سال ۱۳۹۷ پس از تصویب در شورای پژوهشی پژوهشگاه، اعلام شد. این اولویت‌ها در پنج  محور «نمایش»، «سینما»، «هنرهای تجسمی و سنتی»، «مد و لباس» و «موسیقی» تعریف شده  است.

در حوزه نمایش، تحولات جامعه‌شناسی تئاتر، تئاتر ایرانی و جهانی‌شدن فرهنگ،  اقتصاد تئاتر، چالش‌های صنعت سینما در ایران معاصر، نمایش آیینی، تئاتر کاربردی، ارزیابی  وضعیت امروزتئاتر ایران و مسائل حوزه تئاتر به عنوان اولویت‌های پژوهشی در این  حوزه تعریف شده است.

مطالعات فرهنگی سینمای ایران، سینمای انقلاب، آموزش سینما، کارکردهای  فرهنگی و اجتماعی سینما، اقتصاد سینما، سینمای انیمیشن، ارزیابی  سینما، مسائل حوزه سینما و حمایت از پژوهش های دانشگاهی  در حوزه سینما نیز به عنوان اولویت‌های پژوهشی حوزه سینما به تصویب شورای پژوهشی  پژوهشگاه رسیده است.

در حوزه هنرهای تجسمی و سنتی نیز، هنرهای تجسمی و هویت دینی و ملی،  مطالعه در اصول و ویژگی‌های هنرهای فرآیندی و جمعی، امکان‌سنجی کاربردی هنرهای تزیینی،  آسیب‌شناسی  هنرهای تجسمی و سنتی و مسائل حوزه  هنرهای تجسمی و سنتی به عنوان اولویت‌های پژوهشی  این حوزه تعریف شده است.

در حوزه مدولباس، مد و فرهنگ، آسیب‌شناسی  مد و لباس، و مسائل حوزه مد و لباس به عنوان  محورها و اولویت‌های این حوزه معرفی شده است.

موسیقی و فرهنگ، حقوق مالکیت آثار موسیقی، تحلیل و ارزیابی  تحولات موسیقی و مسائل حوزه موسیقی نیز به‌عنوان  محورها و اولویت‌های حوزه موسیقی تعریف شده است.

در هر یک از پنج حوزه یادشده، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی نیز  به‌عنوان محور اولویت‌ها و برنامه‌ها تعیین شده است.


برای دریافت متن کامل اولویت‌ها و موضوعات پژوهشی پژوهشکده هنر در  سال ۱۳۹۷ اینجاکلیک کنید.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید