معرفی کتاب:

استانداردسازی در یونسکو

استانداردسازی در یونسکو

استانداردسازی در یونسکو کتابی دو جلدی است که در سال ۱۳۹۶ توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات منتشر شد. محتوای این کتاب به اسنادی منتشر شده سازمان یونسکو مربوط است.

سازمان فرهنگی، علمی و تربیتی ملل متحد، یونسکو از جمله سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۶ به منظور ایجاد همبستگی معنوی از طریق رشد و تعالی فرهنگی و آموزشی برای برقراری و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین دولت‌ها تاسیس شد.

این سازمان در طی چند دهه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی خود، موفق به تصویب اسناد مختلف بین‌المللی شده که نمایانگر توجه کشورهای مختلف به حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی می‌باشد. کنفرانس عمومی، ارگان اداره‌کننده سازمان یونسکو، مرکب از تمام کشورهای عضو است و هر دو سال یکبار تشکیل می‌شود. این سازمان در سال‌های اخیر مبادرت به انتشار اسناد خود رد قالب کتابی جامع کرده است. موضوعاتی که سازمان تصویب نموده حاوی نکات و قواعد مهمی برای گسترش آموزش، صیانت از ارزش‌های فرهنگی و توسعه علم است.

با توجه به اهمیت این اسناد برای استفاده دست‌اندرکاران، استادان و دانشجویان حوزه حقوق، علوم سیاسی، علوم فرهنگی و دیپلمات‌های کشورمان این کتاب ترجمه و منتشر شده است.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید