معرفی کتاب:

نظرسنجی سیاسی در عصر دیجیتال

نظرسنجی سیاسی در عصر دیجیتال

ویراستار: کربی گویدل

مترجمان: ابراهیم شیرعلی و محمد آقاسی


کتاب نظرسنجی سیاسی در عصر دیجیتال در هشت فصل توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و جهاد دانشگاهی  منتشر گردید.

فصل اول این کتاب به شرح تغییرات صورت گرفته در حوزه سنجش افکار عمومی، افزایش تعداد موسسات نظرسنجی، افزایش اهمیت سیاسی داده‌های نظرسنجی همزمان با کم شدن دقت نظرسنجی‌ها، بی‌میلی شهروندان به مشارکت در آن‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی که موسسات دست‌اندرکار حرفه نظرسنجی برای مسائل پیش‌گفته به کار گرفته‌اند، می‌پردازد.

فصل دوم که توسط مدیر مرکز تحقیقات پیو نوشته شده است مسائلی از قبیل پایین آمدن مداوم نرخ پاسخگویی، ضرورت استفاده همزمان از چارچوب‌های نمونه‌ای متعدد، جابجایی گسترده و سریع جغرافیایی پاسخگویان و بالا رفتن قابل‌ملاحظه هزینه انجام نظرسنجی دقیق را بررسی می‌کند. فصل سوم به استفاده از داده‌های نظرسنجی‌ها در تبلیغات سیاسی و تفسیر جانبدارانه یافته‌های نظرسنجی اختصاص دارد. در فصل چهارم به رابطه نظرسنجی و پوشش خبری پژوهش‌های افکار عمومی پرداخته می‌شود.

در فصل پنجم نویسنده به اهمیت منابع جدید مانند اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ... در شکل‌یابی افکار عمومی می‌پردازد و فصل ششم جنبه دیگری از همین مساله را یعنی محتوای عقاید بیان شده در عرصه مجازی  را بررسی می‌کند. در فصل هفتم به شیوه‌های جدید یا غیرمتعارف سنجش افکار عمومی اختصاص دارد و در فصل آخر به بررسی پرسش‌های هنجاری در مورد رابطه نظرسنجی و حکمرانی دموکراتیک اختصاص دارد.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید