معرفی کتاب:

اقتصاد موسیقی

اقتصاد موسیقی

نویسنده: محمدرضا آزاده‌فر

جوامع توسعه یافته کنونی در جریان گذر تاریخی خود ه کشف قانون‌مندی‌های اساسی علم اقتصاد دست یافته و با بهره‌گیری از آن به تنظیم امور اقتصادی خود پرداخته‌اند. ایران از جمله کشورهایی است که علی‌رغم غنای طبیعی از جمله نفت هنوز از نظر نظر اقتصادی در زمره کشورهای توسعه یافته به حساب نمی‌آید. برای رهایی از مشکلات عدم توسعه یافتگی یکی از راه‌ها مسیر صنعتی شدن کشور است. از سوی دیگر کشور ایران بیش از آنکه صنعتی باشد کشوری فرهنگی است به این معنا که آنچه از ایران شهرت دارد فرش، صنایع دستی شعر و موسیقی است.

در دنیای امروز برای اقتصادی شدن هنر کهن ایرانی، این کشور نیازمند طراحی شیوه‌هایی متناسب با مناسبات اجتماعی و فرهنگی روز است تا در درجه اول قابل رقابت با انواع مشابه خود به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد و در درجه دوم نیازهای هنرمند و کلیه افرادی که در چرخه تولید تا مصرف قرار دارند را در نظر بگیرد و در عین حال به اصالت خویش وافادار بماند.

کتاب اقتصاد موسیقی ، فرایند تولید، بازاریابی و فروش محصولات ایرانی (به همراه بررسی نظام اقتصادی موسیقی ایران) تلاش کرده است با استفاده از روش کاملا تکنیکی برای بالا بردن بهره‌وری تولید اثر و همچنین عرضه و قوانین مرتبت به آن را تحلیل کند و مباحث فوق‌الذکر را در بخش‌های گوناگون این کتاب با محوریت اقتصاد موسیقی مورد بررسی قرار دهد.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید