قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بینالملل
![قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بینالملل](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2017/12/750xauto_110655666.jpg)
کتاب «قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بینالملل» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، در تفاهمنامه مشترک با انتشارات علمی و فرهنگی به صورت مشترک از سوی این انتشارات منتشر شد.
كتاب «قدرت و سياست فرهنگی در روابط بینالملل» به قلم متخصصان حوزه علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات به رشته تحرير درآمده و «جی.پی سينگ»، دانشيار ارتباطات، فرهنگ و تكنولوژی دانشگاه جرج تاون، ضمن نوشتن فصل اول كتاب، ويراستاری آن را بر عهده داشته است. این کتاب توسط عسگر قهرمانپور به فارسی برگردانده شده است.
صنايع فرهنگی چه نقش و جايگاهی در روابط بینالملل دارند؟ تجارت و صنايع فرهنگی چه كمكی به توسعه روابط سياسی يک كشور در صحنه بینالملل دارد؟ دولتها چه سیاستهای فرهنگی میتوانند اتخاذ كنند تا به گسترش روابط فرهنگی و سياسيشان در سطح جهانی كمک كند؟ فرهنگ چه نسبتی با قدرت در روابط بینالملل دارد؟ سیاستهای فرهنگی چگونه میتوانند به ارتقای جايگاه بینالمللی و هژمونی يک كشور ياری رسانند؟ اين پرسشها و دهها پرسش ديگر از جمله پرسشهایی اند كه نويسندگان كتاب حاضر تلاش میکنند به آنها پاسخ بدهند.
«قدرت و سیاستهای فرهنگی جهانی»، «سیاستگذاری فرهنگی و سرشت سیاسی فرهنگ»، «هنرها، فرهنگ و جامعه مدنی: ایستگاههای قدرت در شبکههای حکمرانی»، «پیوندهای هنر- دولت: هنر و قدرت از منظر معاهدات بینالمللی»، «بهسوی یک اقتصاد سیاسی دیجیتال: از مصرف انبوه سازماندهیشده تا رقابت توجه»، «بازیگوشی قدرت: تأثیر فرهنگی رسانههای تولیدکننده- مصرفکننده»، «اقتصاد سیاسی تکثر فرهنگی در فیلم و تلویزیون» «رویکرد «اقتصادی» در بحث تجارت و فرهنگ: موضع ایالات متحد»، «دیپلماسی فرهنگی: عامل انسانی»، «اهیمت جغرافیا در پژوهش سیاست فرهنگی: سیاست فرهنگی منطقهای در سوئد»، «اهمیت بخش تجاری در سیاست فرهنگی در ژاپن- الگوی رابطه مکمل با حکومت»، «استعمار، هویت و سیاست فرهنگی»، «ارزشگذاری میراث فرهنگی جهانی در عصر جهانیشدن: پلهای میان ملتها و قدرت فرهنگی»، «نمایشهای سیمایی واقعیت، شبکههای تلویزیونی و تغییر اجتماعی در هند»، «قدرت روایت: جشنوارههای فیلم، سکویی برای زنباوری فراملی؟» و «سیاست فرهنگی روزمره، درآمیختگی و سیاستگذاری فرهنگی» عناوین ۱۷ فصل این کتاب است.
كتاب «قدرت و سياست فرهنگی در روابط بینالملل» در ۳۵۲ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.
با سلام چه طوری این کتاب رو بخرمش قدرت سیاست فرهنگی در روابط بین الملل
![](https://www.ricac.ac.ir/img/comment-logo.jpg)
سلام
از سایت اینترنتی خرید کتابهای پژوهشگاه اقدام کنید. نشانی:
ibook.ricac.ac.ir
یا با تلفن 88919183 تماس بگرید.