فراخوان انجام طرح های ملی

فراخوان انجام طرح های ملی

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد در سال جاری دو مطالعه ملی «موج دوم پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی» و «سنجش و ارتقای سواد رسانه‌ای در ایران» را عملیاتی و اجرا کند. بر این اساس دفتر طرح­های ملی تصمیم دارد شرح خدمات مصوب این دو طرح به شرح مندرج در ذیل را به نهادها و مؤسسات پژوهشی واگذار کند. از نهادها و موسسات علمی و پژوهشی درخواست می شود طرح اولیه پیشنهادی خود (شامل مراحل انجام کار، معرفی نیروی کارشناسی، روش تحقیق و برآورد هزینه حداکثر در ۵ صفحه) را نهایتاً تا ۳۰ مهرماه به دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه به آدرس ذیل یا پست الکترونیک National.surveys@ricac.ac.ir ارسال فرمایید. هر طرح پیشنهادی می‌تواند یک یا چند بخش از شرح خدمات را در برگیرد. بدیهی است واگذاری هر مرحله به یک نهاد یا موسسه پژوهشی حقی برای اجرای مراحل بعدی یا کل پژوهش ایجاد نمی‌کند. به‌علاوه در مواردی که اجرای یک بخش منوط به اطلاعات بخش‌های قبلی است، اطلاعات مورد نیاز از بخش‌های انجام‌شده در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت. این پژوهشگاه از پیشنهادهای پژوهشی و مشاوره‌ای برای تغییر شرح خدمات در چارچوب عنوان کلی جهت حصول به نتایج مطلوب و مؤثر در این حوزه استقبال می‌کند.


الف- شرح خدمات مصوب مطالعه ملی سنجش و ارتقای سواد رسانه‌ای در ایران

۱- مبانی نظری و رویکردهای مفهومی- پیشینه مطالعات داخلی و خارجی- مطالعه مقایسه‌ای برنامه‌های سواد رسانه‌ای در جهان. سقف پیشنهاد مالی: ۳۰ میلیون تومان

۲- مطالعه اسنادی و ارزیابی وضعیت موجود آموزش سواد رسانه‌ای در کشور؛ نهادها و دستگاه‌ها، اهداف، رویکردها، اقدامات و دستاوردها. سقف پیشنهاد مالی: ۳۰ میلیون تومان

۳- طراحی پرسشنامه پیمایش شناخت وضع موجود سواد رسانه‌ای در ایران بر اساس یافته‌های بند۱ و ۲. سقف پیشنهاد مالی: ۲۰ میلیون تومان

۴- اجرای پرسشنامه و جمع‌آوری اطلاعات در سطح ملی(حدوداً ۱۵ هزار نفر). سقف پیشنهاد مالی: ۳۰۰ میلیون تومان

۵- تدوین گزارش پیمایش و سند راهبردی و عملیاتی ارتقای سواد رسانه‌ای در ایران بر مبنای یافته‌های بندهای فوق. سقف پیشنهاد مالی: ۲۰ میلیون تومان

۶-تهیه و تدوین متون ترویجی و آموزشی سواد رسانه‌ای برای گروه‌های مختلف اجتماعی (حدوداً ۱۰۰۰ صفحه). سقف پیشنهاد مالی: ۵۰ میلیون تومان


ب- شرح خدمات مصوب موج دوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران

۱- مبانی نظری، ارزیابی مطالعات پیمایش‌های پیشین داخلی و خارجی (رویکردها، مفاهیم و سؤالات). سقف پیشنهاد مالی: ۲۰ میلیون تومان

۲- نیازسنجی پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی (با تأکید بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و تشکل‌های فرهنگی و هنری برای لحاظ شدن در پیمایش و تعریف عناوین پژوهش کیفی مجزا در حوزه مصرف کالاهای فرهنگی. سقف پیشنهاد مالی: ۳۰ میلیون تومان

۳- طراحی پرسشنامه سنجش مصرف کالاهای فرهنگی بر اساس یافته‌های بند ۱ و ۲. سقف پیشنهاد مالی: ۱۰ میلیون تومان

۴- اجرای پرسشنامه و جمع‌آوری اطلاعات در سطح ملی (حدوداً ۱۵ هزار نفر). سقف پیشنهاد مالی: ۳۰۰ میلیون تومان

۵- تدوین گزارش‌های راهبردی در حوزه کالاها و خدمات فرهنگی بر اساس یافته‌های بندهای فوق. سقف پیشنهاد مالی: ۲۵میلیون تومان

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید