متن کامل کتاب «دیپلماسی عمومی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران» در دسترس قرار گرفت

متن کامل کتاب «دیپلماسی عمومی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران» در دسترس قرار گرفت

کتاب «دیپلماسی عمومی غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران» دستاورد پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که با  نظارت دکتر علی صباغیان، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه انجام شده است.

این پژوهش به بررسی دیپلماسی عمومی امریکا و اتحادیه اروپا در قبال ایران می‌پردازد و تلاش می‌کند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهد که ديپلماسي عمومي از چه مباني تاريخي و نظري برخوردار است؟ و ديپلماسي عمومي اتحاديه اروپا و نیز امریکا در قبال ايران از چه ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهاي طراحي و ابزارها و شيوه‌هاي اجرايی برخوردار است؟

پژوهشگر این اثر  همچنین در پی پاسخگویی به این سوالات است که سياست عمومي اتحاديه اروپا و امریکا در قبال جمهوري اسلامي ايران از چه شباهت‌ها و تفاوت‌هايي برخوردار است؟ و ديپلماسي عمومي امریکا و اتحاديه اروپا در مقايسه با يكديگر، چه اهدافي را در قبال جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌كنند؟

جستجوی راهکارهایی براي ايران به‌منظور مقابله با ديپلماسي عمومي اتحاديه اروپا و امریکا نیز از دیگر تلاش‌های پژوهشگر این اثر است.

این کتاب در چهار بخش و به این شرح تدوین شده است:

بخش اول: مبانی نظری و تاریخی دیپلماسی فرهنگی

بخش دوم: ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهای طراحی و ابزارها و شیوه‌های اجرای دیپلماسی عمومی اتحادیه اروپا در قبال ج.ا.ایران

بخش سوم: ابعاد، اهداف، نهادها و ساختارهای طراحی و ابزارهای دیپلماسی عمومی امریکا در قبال ایران

بخش چهارم:بررسی تطبیقی سیاست عمومی اتحادیه اروپا و امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

در بخش پایانی این اثر نیز تلاش شده تا راهکارهای ایجابی و تهاجمی برای مقابله با دیپلماسی عمومی غرب ارائه شود.

برای دریافت متن کامل این کتاب اینجا کلیک کنید.



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید