سومین نشست افراطی‌گرایی با عنوان «زمینه‌های معرفتی و فرهنگی مبارزه با افراطی‌گرایی» برگزار می‌شود

سومین نشست افراطی‌گرایی با عنوان «زمینه‌های معرفتی و فرهنگی مبارزه با افراطی‌گرایی» برگزار می‌شود

سومین نشست از سلسله نشست‌های افراطی‌گرایی با عنوان «زمینه‌های معرفتی و فرهنگی مبارزه با افراطی‌گری» با حضور  دکتر رضا ماحوزی و دکتر جبار رحمانی یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴ با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر ماحوزی با موضوع «زمینه معرفتی دفع افراط‌گرایی دینی در اندیشه خواجه نصیر الدین طوسی»  سخنرانی خواهد کرد او به این بحث خواهد پرداخت که «خواجه‌ نصیرالدین طوسی به عنوان شخصیتی که با دو سطح از افراط‌گرایی تعجب‌برانگیز تاریخی هم از جانب حاکمان تازه به دوران رسیده بیگانه و هم از جانب دیندارانی که خوانش حداکثری شریعت را تنها زمینه رستگاری معرفی می‌کردند روبرو بود، نظام سیاسی صحیح باید بر ترکیبی از عقلانیت الهی - بشری مبتنی باشد».

در ادامه  دکتر رحمانی با موضوع «زمینه­‌های فرهنگی افراطی­‌‌گری» سخنرانی خواهد کرد. او به این بحث خواهد پرداخت که در تحلیل‌های افراطی‌گری، معمولاً به زمینه‌های مذهبی یا اقتصادی سیاسی آن تاکید می‌شود و کمتر به زمینه‌های فرهنگی و جهان‌بینی فرهنگی که مبنا و مولد تفکر افراطی است، پرداخته می‌شود. آنچه ذیل جهان‌بینی فرهنگی و کیهان‌شناسی فرهنگی تعریف می‌شد، نقشی کلیدی در الگوهای صورت‌بندی ما از تفکرات مذهبی، اخلاقی و ارزشی در جامعه دارد.




مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید