بزرگترین دستاورد استفاده از کلان‌داده‌ها، اصلاح ساز و کارهای اجتماعی است

بزرگترین دستاورد استفاده از کلان‌داده‌ها، اصلاح ساز و کارهای اجتماعی است

نشست تخصصی «جایگاه بهره‏‌گیری از کلان‌‏داده‏‌ها (Big Data) در مدیریت فرهنگی و اجتماعی کشور» با سخنرانی دکتر محمدامین صادقی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ۱۶  شهریور  ۱۳۹۵ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات  برگزار شد.

در این نشست، دکتر صادقی با ارائه مثال‌هایی از به‌کارگیری کلان‌داده‌ها، بر اهمیت استفاده از داده‌های کلان به عنوان یک ابزار شناخت جامعه تاکید کرد و گفت: شناخت و دستیابی به داده‌های کلان منجر به شناخت فرهنگ، شکل دادن به فرهنگ، مشارکت مردمی و پیش‌بینی تحولات می‌شود که می‌توان از آن برای برنامه‌ریزی، سنجش و سیاستگذاری بهتر استفاده کرد.

دکتر صادقی، اصلاح ساز و کارهای اجتماعی را بزرگترین دستاورد کلان‌داده‌ها بیان کرد و گفت: آمار و ارقام، داده‌های کلان و هوش مصنوعی همه ابزاری برای سیاستگذاری بهتر هستند به گونه‌ای که بر اساس سیاستگذاری‌ها، افراد جامعه برای کمک به یکدیگر تشویق شوند، کار درست انجام دهند و منافع شخصی و ملی را در یک جهت قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، داشتن نگاه واقعگرایانه به اتفاقات جامعه را دیگر دستاورد استفاده از داده‌های کلان بیان کرد و تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دُرست می‌توان تصمیم درست گرفت.


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید