طرح پژوهشی «مصرف کالاهای فرهنگی به مثابه میدان نزاع» اجرا می‌شود

طرح پژوهشی «مصرف کالاهای فرهنگی به مثابه میدان نزاع» اجرا می‌شود

طرح پژوهشی «مصرف کالاهای فرهنگی به مثابه میدان نزاع شیوه‌های نظارت در خانواده» توسط هادی جلیلی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا می‌شود.

این پژوهش تلاش دارد با استفاده از مفهوم «جامعۀ انضباطی» میشل فوکو، نظام مراقبت و نظارت بر مصرف کالاهای فرهنگی فرزندان در خانواده­‌های تهرانی را بررسی کند و کشمکش میان والدین، فرزندان و دولت بر سر کنترل و مدیریت مصرف کالاهای فرهنگی را نشان دهد.

این مطالعه در چارچوب حوزۀ مطالعاتی جدید مطالعات نظارت یا نظارت‌پژوهی (Surveillance Studies) قرار دارد که به مطالعه اشکال نظارتی که در داخل خود خانواده­‌ها و توسط اعضای خانواده بر یکدیگر اعمال می‌­شود می­‌پردازد.

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید