انتشار ۱۲ اثر پژوهشی پژوهشگاه با همکاری سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان

انتشار ۱۲ اثر پژوهشی پژوهشگاه با همکاری سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان

۱۲ اثر پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان منتشر شد



این آثار، ۹ اردیبهشت ۹۵ و همزمان با هفته نکوداشت اصفهان در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، با حضورجمعی از مسئولان اصفهان، نویسندگان و پژوهشگران رونمایی شد.


width=435



گل  و مرغ (جلیل جوکار، صمد نجارپور و مریم فیض الهی)، رنگ در منظر میدان نقش  جهان (بهاره تدین و ارمغان احمدی)، نگارگری در هنرهای جدید(محمدرضا  شیروانی)، پاپیه ماشه(نرگس کریمی)، مادی‌های اصفهان(فرشته احمدی)، جلدسازی  سنتی ایران(رؤیا عزیزی و آزاده شاهین)، گذری بر معماری خانه‌های تاریخی  اصفهان(مریم قاسمی و لیلا سرتیپ زاده)، هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در  آموزش ریاصی(اکبر زمانی)، ارزشهای هنری – فرهنگی در معماری صنعتی  عصارخانه(جواد رحمتی و سمیه اسماعیلی)، نقش نور طبیعی در مساجد تاریخی  اصفهان با نگاهی به دانش ارگونومی(مرضیه هومانی) و هنر تذهیب( صمد نجارپور،  سلیمان سعیدآبادی و عاطفه شفیعی) ۱۲  اثر پژوهشی پژوهشکده هنرهای سنتی-  اسلامی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که در این مراسم رونمایی شد.

 

دکتر  عباس مقتدایی، رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی – اسلامی، در این مراسم ضمن  تبیین اجمالی طرحها و پژوهشهای انجام شده در پژوهشکده هنرهای سنتی – اسلامی  پژوهشگاه، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با شهرداری اصفهان، ۱۲ اثر پژوهشی پژوهشکده  هنرهای سنتی اسلامی پژوهشگاه با همکاری شهرداری اصفهان به چاپ رسید.

 

مقتدایی  ضمن معرفی اجمالی این ۱۲ اثر که هر یک در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده، افزود:  پدیده همکاری بین بخش‌های پژوهشی و اجرایی، امری میمون است و پژوهشکده  هنرهای سنتی –اسلامی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای همکاری‌های بعدی  با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها آمادگی دارد.

 

در  بخشهای دیگر مراسم، مسئولان شهرداری اصفهان از تلاشهای پژوهشکده هنرهای  سنتی – اسلامی و شهرداری در تدوین و چاپ این آثار ارزشمند تقدیر کردند.  مدیر امور هنری شهرداری اصفهان اعلام کرد در آینده نزدیک، برای آشنایی  جهانگردان خارجی با فرهنگ و هنر ایران اسلامی این کتابها به سایر زبانها  ترجمه خواهد شد.







 

 

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید