پیشنهاد تشکیل «کنسرسیوم طرحهای ملی فرهنگی –اجتماعی»

پیشنهاد تشکیل «کنسرسیوم طرحهای ملی فرهنگی –اجتماعی»

دبير جشنواره پژوهش فرهنگی سال، در آيين تقدير از برگزيدگان دوره چهاردهم جشنواره گفت: این جشنواره قدمت حدود 20 ساله دارد و نخستین دوره آن در سال 1375 برگزار شده و تاکید جشنواره بر پژوهش است و می‌کوشد که پژوهش فرهنگی در کشور را بررسی و تشویق کند.

جوادی یگانه ادامه داد: پژوهش را اگر یک تتبع فردی بدانیم که می‌تواند در  یک سازمان، دانشگاه و ... منجر به هم‌افزایی شده و هم‌جهت و قدرتمند شود،  به هرحال، بنیادش یک فعالیت فردی است. بنابراین دقت روی فرآیند مهم است و  اگر این دقت‌ها بیشتر صورت گیرد مانع از کتاب‌سازی، مقاله‌سازی و پژوهش‌سازی  می‌شود. ما نیز امیدواریم که برگزاری این جشنواره بتواند به عیان‌تر شدن  چهره‌های برجسته پژوهش کمک کند.

width=457 رئیس  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه پژوهش بدون اطلاعات و داده،  کار دشواری است، افزود: تاکید ما بر گردآوری داده‌ها در طول پژوهش است.  تمام پژوهش‌های فرهنگی به جامعه رجوع می‌کنند و آن را تحلیل می‌کنند اما  پژوهش‌های کلان در جامعه ما کمتر صورت گرفته است تنها پس از دهه 50، تعداد  انگشت‌شماری پژوهش‌های کلان در کشور انجام شده که از آن جمله می‌توان به  طرح ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در دهه 70 اشاره کرد.

width=448

 وی  با تاکید بر اینکه ارایه داده‌های طرح‌های ملی، بسیار اهمیت دارد یادآور  شد: ارایه این داده‌ها کمک می‌کند تا پژوهش‌ها و طرح‌ها در گرو گروه خاصی  نباشد ما نیز در پژوهشگاه چندین طرح ملی ازجمله طرح سنجش سرمایه اجتماعی  کشور و موج سوم ارزشها و نگرش‌های ایرانیان را اجرا کرد‌ه‌ایم. همچنین تلاش  شده است  تا گزارش طرح سنجش سرمایه اجتماعی کشور پس از یکسال دراختیار  تمام مراکز علمی قرار گیرد و قرار است گزارش‌های تفصیلی آن نیز به صورت  عمومی مطرح شود تا در نهایت منجر به هم‌افزایی در کشور شده و به تشکیل  کنسرسیوم طرح‌های ملی فرهنگی- اجتماعی کمک کند.

 

width=448



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید