ارزشها و نگرش های ایرانیان (موج دوم)/محسن گودرزی/۱۳۸۲
موج دوم پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان به فاصله سه سال از موج اول در دفتر طرحهای ملی اجرا شد و علاوه بر سنجش اغلب متغیرهای موجود در موج اول مفاهیم تازهای را نیز بررسی کرد. موج دوم از نظر حجم نمونه در مقیاسی کوچکتر از موج اول اجرا شد اما به لحاظ گستره مفاهیم، پیمایش جامعتری محسوب میشود. در این پیمایش مجموعه متنوعی از مفاهیم در حوزه های خانواده، اخلاق، سرایه اجتماعی، ارزشهای بنیادین، رضایت از عملکرد دستگاه ها و مانند آن سنجیده شده است. باید توجه داشت جامعه آماری این پیمایش همانند موج اول تنها مراکز استان ( ۲۸ شهر با تقسیمات کشوری وقت) بودهاند و نتایج آن قابلتعمیم در همین سطح است. مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است:
مجری: دفتر طرحهای ملی
مدیر علمی: محسن گودرزی
سال اجرا: ۱۳۸۲
سال انتشار نتایج: ۱۳۸۲
جامعه آماری: جمعیت شهری ساکن مرکز استان بالای ۱۵سال در کشور
واحد تحلیل: فرد
حجم نمونه: ۴۵۸۱نفر
روش نمونهگیری: نمونهگیری دومرحلهای
حوزه جغرافیایی نمونه: ۲۸ مرکز استان کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرمانشاه، اهواز، اردبیل، اراک، یزد، کرمان، همدان، رشت، زاهدان، ارومیه، گرگان، ساری، قزوین، سنندج، خرمآباد، بندرعباس، زنجان، یاسوج، سمنان، شهرکرد، ایلام و بوشهر
دریافت متن کامل گزارش ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج دوم)
چرا آمار و اطلاعات مرتبط با ارزش هاو نگرش های ایرنیان در دسترس و قابل مشاهده نیست باید به کجا مراجعه نمو. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
لطفا به کتابخانه پژوهشگاه مراجعه فرمایید. در تلاشیم تا این اطلاعات در دسترس پژوهشگران قرار گیرد.