فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (روستایی)/سعید معیدفر/۱۳۷۹
پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی در بخش روستایی هم اطلاعات مربوط به روستاها و هم اطلاعات خانوارهای روستایی در این حوزه را جمعآوری کرده است. در بین پیمایشهای ملی که اغلب شهری یا شهری و روستایی هستند این پیمایش تنها مطالعه صرفاً روستایی محسوب میشود. نتایج این پیمایش که مکمل نتایج پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (شهری) است منبعی مهم برای شناخت روستاهای ایران در اواخر دهه ۱۳۷۰ و مطالعه روند تحولات آن تاکنون محسوب میشود. موج دوم پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی (در حال اجرا) امکان مقایسه و شناخت تغییرات در این حوزه را فراهم خواهد ساخت. مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است:
مجری: دفتر طرحهای ملی
مدیر علمی: سعید معیدفر
سال اجرا: ۱۳۷۹
سال انتشار نتایج: ۱۳۸۳
جامعه آماری: خانوارهای معمولی ساکن در نقاط روستایی بالای بیست خانوار در کشور
واحد تحلیل: آبادی، خانوار
حجم نمونه: ۱۸۲۱ روستا، ۱۴۵۶۸ خانوار
روش نمونهگیری: دومرحلهای: انتخاب روستا بالای بیست خانوار در ۲۸ استان کشور با روش نمونهگیری احتمال متناسب و انتخاب خانوار به روش تصادفی سیستماتیک از روستا
حوزه جغرافیایی نمونه: ۱۸۲۱ روستا از ۲۸ استان کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرمانشاه، اهواز، اردبیل، اراک، یزد، کرمان، همدان، رشت، زاهدان، ارومیه، گرگان، ساری، قزوین، سنندج، خرمآباد، بندرعباس، زنجان، یاسوج، سمنان، شهرکرد، ایلام و بوشهر