فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (شهری)/احمد رجب زاده/۱۳۷۸
پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی در بخش شهری از اولین پیمایشهای انجام شده در دفتر طرحهای ملی است. ویژگی متمایز این پیمایش استفاده از واحد تحلیل خانوار به جای فرد و جمعآوری اطلاعات کل اعضای خانوار از طریق فرد مصاحبه شونده است. در نتیجه اطلاعات بدست آمده از مصاحبه با حدود چهارده هزار نفر بوده است اما بیش از شصت و پنج هزار نفر را شامل می شود. البته این شیوه انتخاب نمونه به غیر از این پیمایش در مطالعات ملی دیگر بکار نرفته است. این پیمایش اگرچه یافتههای قابل اتکایی در خصوص مصرف کالاها و خدمات فرهنگی در اواخر دهه ۱۳۷۰ دارد اما به نسبت سایر پیمایشهای ملی کمتر مورد توجه بوده است.
مشخصات کلی این پیمایش به شرح زیر است:
مجری: دفتر طرحهای ملی
مدیر علمی: احمد رجبزاده
سال اجرا: ۱۳۷۸
سال انتشار نتایج: ۱۳۸۱
جامعه آماری: خانوارهای ساکن مرکز استان در کشور
واحد تحلیل: خانوار
حجم نمونه: ۱۳۹۷۶ خانواده شامل ۶۵۴۴۰ فرد بالای ۶ سال
روش نمونهگیری: نمونهگیری دومرحلهای: انتخاب تصادفی بلوکها، انتخاب تصادفی پلاکها
حوزه جغرافیایی نمونه: ۲۸ مرکز استان کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرمانشاه، اهواز، اردبیل، اراک، یزد، کرمان، همدان، رشت، زاهدان، ارومیه، گرگان، ساری، قزوین، سنندج، خرمآباد، بندرعباس، زنجان، یاسوج، سمنان، شهرکرد، ایلام و بوشهر
دریافت متن کامل پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (موج اول)