اولويتها و برنامههای پژوهشی دفتر طرحهای ملی در سال ۹۹
رديف | محور و اولويت | عنوان فعالیت | تعداد | قالب اجرا |
۱ | انجام پژوهشهای ملی مصوب | کودکان جهان در اینترنت | ۱ | پیمایش |
شبکه های اجتماعی | ۱ | پیمایش | ||
بلایای طبیعی( مطالعه موردی سیل و زلزله) | ۱ | پیمایش | ||
پیمایش ملی مطالعه وضعیت خلقیات ایرانیان | ۱ | پیمایش | ||
پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج چهارم) | ۱ | پیمایش | ||
پیمایش ملی آرزوهای جوانان | ۱ | پیمایش | ||
انجام مرحله دوم و پایانی پیمایش ملی سبک زندگی | ۱ | پیمایش | ||
انجام مرحله دوم و پایانی پیمایش ملی هویت ایرانیان | ۱ | پیمایش | ||
انجام مرحله دوم و پایانی طرح سواد رسانه ای | ۱ | پیمایش | ||
۲ | افکار سنجی در حوزه موضوعات فرهنگی و مسائل روز جامعه | اجرای نظرسنجی مسائل روز (در سال) ملی | ۱ | نظرسنجی |
اجرای ده نظرسنجی تلفنی ملی | ۱۰ | نظرسنجی | ||
انجام طرحهای نظرسنجی سیزدهیمن انتخابات ریاست جمهوری( ملی)اسفندماه | ۱ | نظرسنجی | ||
۳ | گزارش تحلیلی (فرا تحلیل، تحلیل ثانویه و ....) | تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان | ۱۰ | یادداشت و مقاله |
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص سواد رسانه ای | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص هویت ایرانیان | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص سبک زندگی ایرانیان | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص کودکان جهان در اینترنت | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص شبکه های اجتماعی | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۲۰ تحلیل موضوعی در خصوص ارزشها و نگرشها (موج چهارم) | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص حوادث طبیعی | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص آرزوی جوانان | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۱۰ تحلیل موضوعی در خصوص خلقیات ایرانیان | ۱۰ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین 5 تحلیل موضوعی در خصوص سرمایه اجتماعی چهره های شاخص | ۵ | یادداشت و مقاله | ||
تهیه و تدوین ۵ تحلیل موضوعی در خصوص سبک زندگی و جهان بینی طبقه فرودست در جامعه ایران | ۵ | یادداشت و مقاله | ||
۴ | برگزاری نشست | برگزاری نشست علمی با موضوع مسئله کودکی در ایران | ۶ | نشست |
برگزاری نشست با موضوع کرونا | ۱۰ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع فرهنگ آموزش در ایران | ۲ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع ارزش ها و نگرش های سالمندان در ایران | ۲ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع فرهنگ فقر و حاشیه نشینی (سبک زندگی فرودستان) | ۲ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع فرهنگ خشونت | ۲ | نشست | ||
برگزاری نشست با موضوع ارائه یافته های گزارش های ملی کتاب و مطبوعات | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست با موضوع ارائه یافته های گزارش های ملی سینما و تئاتر | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست با موضوع سرمایه اجتماعی چهره های شاخص | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست با موضوع تحولات حوزه خانواده | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان | 2 | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع هویت ایرانیان | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی با موضوع سبک زندگی در ایران | ۲ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی در خصوص پیامدهای الحاق به کنوانسیون برن ( ۱ نشست) | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی در خصوص بلایای طبیعی (مطالعه موردی سیل، زلزله ) | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی در خصوص مطالعه آرزوهای جوانان ایرانی | ۱ | نشست | ||
برگزاری نشست علمی در خصوص ارزشها و نگرشهای ایرانیان(موج چهارم) | ۲ | نشست | ||
۵ | برگزاری جلسات کارشناسی | برگزاری جلسات شورای علمی موج چهارم ارزشها و نگرشهای ایرانیان ( ۵ جلسه) | ۵ | شورای علمی |
برگزاری جلسات شورای علمی پیمایش شبکه های اجتماعی | ۵ | شورای علمی | ||
برگزاری جلسات شورای علمی پیمایش ملی آرزوهای جوانان | ۵ | شورای علمی | ||
برگزاری جلسات شورای علمی بلایای طبیعی(مطالعه موردی سیل، زلزله) | ۵ | شورای علمی | ||
برگزاری جلسات شورای علمی پیمایش ملی هویت ایرانیان | ۵ | شورای علمی | ||
برگزاری جلسات شورای علمی مطالعه وضعیت خلقیات ایرانیان | ۵ | شورای علمی | ||
برگزاری جلسات شورای علمی کودکان جهان در اینترنت | ۵ | شورای علمی | ||
۶ | پژوهشهای کیفی و مردمنگاری | پژوهش در مورد کادردرمانی، مبتلایان، وابستگان و بازماندگان درگذشتگان ناشی از کرونا | ۱ | پژوهش میدانی |
مطلعه در مورد خشونت خانگی در جامعه ایران | ۱ | پژوهش میدانی | ||
مطالعه در مورد ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران پس از کرونا | ۱ | پژوهش میدانی | ||
۷ | حمایت از پایان نامه های دانشجویی دکتری | حمایت از پایان نامه های دانشجویی دکتری | - | - |