پیام تسلیت رئیس و اعضای هیأت علمی پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه

جامعه علمی ارتباطات کشور یکی از سرآمدان خود را از دست داد

جامعه علمی ارتباطات کشور یکی از سرآمدان خود را از دست داد

صبح روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ خبری در فضای عمومی غمبار یک هفته اخیر که تحت تاثیر شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و همران شهیدش قرار گرفته بود ، موجب حزن و اندوه جامعه علمی ارتباطات و رسانه‌ای کشور شد، خبر کوتاه بود: «دکتر سید وحید عقیلی یکی از سرآمدان علوم  ارتباطات و رسانه کشور بعد از یک دوره گذران بیماری، دارفانی را وداع گفت.»

فقدان این استاد گرانقدر درعرصه رسانه کشور گرچه تلخ است اما آثار، تالیفات و فعالیت‌های علمی و مدیریتی ایشان، همچنان منشا تحولات و بازاندیشی در فضای علمی و ارتباطی کشور خواهد بود.

این استاد برجسته ارتباطات دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شیراز در سال 1364بود، و مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات  خود  را در سال 1374 در رشته ارتباطات اخذ نمود، و سپس مدرک دکتری علوم ارتباطات اجتماعی را در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین دوره دکتری این رشته در این دانشگاه بدست آورد. وی در جایگاه عضویت هیئت علمی گروه ارتباطات دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، مدیریت گروه کارشناسی و کارشناسی ارشد گروه ارتباطات اجتماعی واحد تهران مرکز، سردبیری فصلنامه علمی رسانه، معاونت آموزشی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها، مدیر کلی دفتر استخدام و تأمین هیئت علمی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبیری سرویس اقتصادی، و عضو شورای سردبیری روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز، مدیر مسئولی روزنامه‌ فرهیختگان و همچنین ریاست پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در طول سال‌های حیاتش بر عهده داشت.

از این استاد برجسته مقالات و کتب متعددی به چاپ رسیده است که می‌توان از برجسته‌ترین آنها به کتاب‌های زبان تخصصی علوم ارتباطات ارتباطات و روزنامه‌نگاری(1384)، و اندیشه‌های بنیادین علم ارتباطات(1383) اشاره نمود. که کتاب نخست به چاپ های متعدد رسیده است و مورد استفاده دانش‌پژوهان این عرصه است. لازم به ذکر است که این استاد برجسته در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی در سال 1402 به‌عنوان یکی از مفاخر علمی کشور مورد تقدیر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم قرار گرفته بود.

رئیس و اعضای هیأت علمی پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ضمن همدردی با بازماندگان، این ضایعه غمبار را به خانواده این استاد گرانقدر و همچنین جامعه علمی و اساتید  ارتباطات و فعالان رسانه‌ای کشور، و همچنین تمامی دانشجویان و ارادتمندان این استاد برجسته  تسلیت می‌گویند و از درگاه الهی غفران و رحمت و علو درجات را برایشان خواستارند.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید