به مناسبت چهلمین سال شهادت استاد مرتضی مطهری برگزار می‌شود:

همایش «جمهوری اسلامی؛ اگر مطهری بود»

همایش «جمهوری اسلامی؛ اگر مطهری بود»

به مناسبت چهلمین سال شهادت استاد مرتضی مطهری همایش «جمهوری اسلامی؛ اگر مطهری بود...» با حضور علی مطهری، رسول جعفریان، مقصود فراستخواه، حمید پارسانیا و محسن آرمین، روز شنبه 14 اردیبهشت 98 از ساعت 16، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در ابتدای این همایش، دکتر علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران سخنرانی خواهند کرد.

در ادامه، میزگردی با حضور دکتر مقصود فراستخواه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و دکتر محسن آرمین تشکیل می‌شود. شرکت‌کنندگان در این میزگرد تلاش خواهند کرد به این پرسشها پاسخ دهند: 1- آیا اساساً نظام فکری که استاد مطهری عمدتاً در قبل انقلاب عرضه کرد، ظرفیت شکل‌دهی یک نظام سیاسی در عصر کنونی را داشت؟ 2- آیا آنچه در تصویب قانون اساسی و دیگر قوانین و رهنمودهای اصلی نظام شکل گرفت یا اکنون از سوی تئوریسین‌های فعال جمهوری اسلامی بیان می‌شود، با اندیشه مطهری همخوانی دارد؟ و 3-  آیا آنچه در عمل در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد با نظرات استاد شهید منطبق بود؟



همایش «جمهوری اسلامی؛ اگر مطهری بود»، به همت انجمن «اندیشه و قلم» و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، برگزار می‌شود.

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید