دکتر سلگی در گفت‌وگو با ایبنا خبر داد:

آخرین دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود

آخرین دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود

 رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر افزود: مجموعه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه که در قالب کتاب و در سه حوزه «فرهنگ»، «هنر» و «ارتباطات و رسانه‌ها» از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است، در سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب تهران که از ۴ تا ۱۴ ادیبهشت ۹۸ در مصلی تهران برگزار می‌شود، در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهشی این پژوهشگاه نمایانگر بخشی از فعالیت‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ عنوان کتابی که طی سه سال‌ اخیر از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.


او افزود: «جامعه‌شناسی فوتبال در بافتی جهانی»، «تحلیل فرهنگی»، «پیوستاری در قرآن»، «مدل‌های فرهنگی»، «ایدئولوژی ، اتوپیا و سینما»، «از سیاستگذاری تا سنجش فرهنگی»، «جامعه‌شناسی بنیادگرایی»، «مبنا و فرجام اخلاق در اندیشه کانت»، «تمنای رفتن (بررسی میل به مهاجرت به خارج در میان ایرانیان)»، «در خانه برادر (بررسی وضعیت پناهندگان افغانستانی در ایران)»، «روان‌شناسی سیاسی»، «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن»، «موسیقی و مالکیت فکری»، «هزار و یک شب در سینمای قرن 21»، «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف»، «مجموعه جستارهایی در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»و «تا خداوند معراج‌ها(واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها)» عناوین آثاری است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ابراز امیدوری کرد، کتاب‌های «تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه»، «مطالعه عصب‌شناختی سینما» و «برآمدن ژانر خلقیات در ایران» که در آخرین مراحل انتشار هستند، در نمایشگاه کتاب امسال در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گیرد.

سلگی، همچنین از برگزاری دو نشست علمی در سرای اهل قلم نمایشگاه خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر است نشست نقد و بررسی کتاب «در خانه برادر؛ پناهندگان افغانستانی در ایران» با حضور پژوهشگر اثر و صاحبنظران حوزه فرهنگ عمومی برگزار شود. همچنین نشست نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی فوتبال در بافت جهانی» با حضور مترجم کتاب و پژوهشگران حوزه فرهنگ و جامعه برگزار خواهد شد.


رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن دعوت از همه پژوهشگران، استادان، دانشجویان و اصحاب فرهنگ و هنر برای بازدید از غرفه پژوهشگاه واقع در شبستان، آمادگی غرفه انتشارات را برای میزبانی از مدیران، مسئولان و نیز پژوهشگران سازمان‌های تابعه وزارتخانه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اعلام کرد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

غرفه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در شبستان، راهرو ۲۵ غرفه ۲۵ واقع است. ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۰ صبح تا ۲۰ عصر خواهد بود.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید