پژوهشکده ارتباطات بررسی می‌کند:

کلان‌داده‌ها و توسعه سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا

کلان‌داده‌ها و توسعه سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا

نشست تخصصی «کلان‌داده‌ها و توسعه سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا» با سخنرانی دکتر حسین حسنی، پژوهشگر ارتباطات، روز دوشنبه ۸ بهمن ۹۷، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‏‌شود.

در این نشست، نقش کلان‌داده‌ها (بیگ دیتا) در تحول نظام سرمایه‌داری و ظهور شکل‌های جدیدی از مدل‌های کسب‌وکار که بر مبنای پلتفرم های فناوری اطلاعات شکل گرفته‌اند، تحلیل می‌شود.

همچنین، ضمن مروری تاریخی بر تحولات سرمایه‌داری طی دهه گذشته، زمینه‌های گرایش سرمایه‌داری به پلتفرم‌های فناوری اطلاعات بررسی می‌شود.


در پایان نشست، انواع گوناگون پلتفرم‌ها بر اساس مدل کسب‌وکار و انواع کاربرد داده‌های کاربران برای سودآوری در این پلتفرم‌ها بررسی می‌شود و از منظری انتقادی، مخاطرات و چالش‌های ناشی از توسعه سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا و کاربرد داده‌های تولید شده توسط کاربران در رسانه‌های اجتماعی در جهت اهداف سرمایه‌داری مورد توجه قرار می‌گیرد.

«ویژگی‌ها و علل اهمیت کلان‌داده‌ها»، «نقش کلان‌داده‌ها در تحول مدل‌های کسب‌وکار»، «زمینه‌های ظهور سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا» و «چالش‌های سرمایه‌داری پلتفرم- مبنا» از محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید