با هدف عملیاتی‌کردن تفاهمنامه همکاری:

نشست مشترک «دانشگاه علم و فرهنگ» با پژوهشگاه برگزار شد

نشست مشترک «دانشگاه علم و فرهنگ» با پژوهشگاه برگزار شد

نشست مشترک «دانشگاه علم و فرهنگ» با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۲۵ دی ۹۷ با حضور دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه و دکتر عباس نامجو، معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ، در پژوهشگاه برگزار شد.

درابتدای این دیدار دکتر سلگی با اشاره به تفاهمنامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه و دانشگاه علم و فرهنگ، برعملیاتی‌شدن تفاهمنامه تأکید کرد و گفت: در حوزه‌های هنر، فرهنگ عمومی، گردشگری، طرحهای ملی و مطالعات فرهنگی می‌توانیم همکاری خوبی با دانشگاه علم و فرهنگ داشته باشیم. وی همچنین با اشاره به توانمندی و ظرفیت پژوهشی پژوهشگاه تصریح کرد: همکاری مشترک میان پژوهشگاه و دانشگاه علم و فرهنگ می‌تواند در قالب‌های مختلف اجرای پروژه تحقیقاتی، چاپ مشترک کتاب، برگزاری همایش، میزگرد و نشست‌های علمی- تخصصی انجام شود.



 رئیس پژوهشگاه همچنین به حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری بعد از دفاع اشاره کرد و افزود: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های حمایت‌شده در قالب کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر می‌شود. دکتر سلگی خواستار معرفی نماینده دانشگاه علم و فرهنگ در پیگیری موضوع مفاد تفاهمنامه همکاری شد و بر تشکیل جلسات تخصصی تأکید کرد.

در این دیدار، دکتر داریوش مطلبی، معاون پژوهشی پژوهشگاه نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه به برنامه راه‌اندازی آرشیو اسناد و منابع دیجیتال پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تمام پژوهش‌های حوزه فرهنگ را که در حال حاضر در اختیار پژوهشگاه است، نمایه کنیم.


در ادامه این دیدار، دکتر عباس نامجو، معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ، ضمن تشکر از برگزاری این نشست، به تمرکز تخصص‌های مختلف در دانشگاه علم و  فرهنگ اشاره کرد و گفت: حضور تخصص‌های مختلف در این دانشگاه باعث می‌شود بتوانیم همکاری جدی‌تری با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داشته باشیم. وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا طرح‌های پژوهشی ما در حوزه فرهنگ و هنر با توجه به کاربردی بودن فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه بر اساس اولویت‌های پژوهشی این مجموعه تعریف کنیم تا بتوان از دستاوردهای پژوهش در حوزه اجرا استفاده کرد.

در این دیدار بر تشکیل کارگروه مشترک برای اجرای تحقیقات مورد نظر تأکید شد.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید