با نگاهی به سه کتاب حوزه سفرنامه نویسی

«سفرنامه پژوهی ایرانی» بررسی شد

«سفرنامه پژوهی ایرانی» بررسی شد

نشست «سفرنامه پژوهی ایرانی»  با نگاهی به سه کتاب سفرنامه نویسی؛ ایرانی از نگاه دیگری، و ایرانی‌ترین غیرایرانی‌ها با حضور مولفان و مترجمان کتاب ها و منتقدان برجسته از حوزه های جامعه شناسی و تاریخ، ۱۱ دی ۹۷، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست دکتر جمشید کیان‌فر(مصصح و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران)، دکتر شهرام یوسفی فر(استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران)، دکتر محمد رضا جوادی یگانه(عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران و رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران)، دکتر جبار رحمانی (عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی) و سعیده زادقناد (مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات) سخنرانی کردند.


گفتنی است، کتاب ایرانی ترین غیر ایرانی ها به تالیف دکتر محمدرضا جوادی یگانه به بررسی خلقیات ایرانیان از منظر بیگانگان آشنا می پردازد، کتاب سفرنامه نویسی تالیف کارل تامسون آلمانی تبار به ترجمه سعیده زادقناد نگاهی تحولات سفرنامه نویسی در غرب داشته و بسیار از منظر مطالعات فرهنگی حائز توجه است و کتاب ایرانی از نگاه دیگری تالیف دکتر حسین میرزایی و جبار رحمانی به کاووش منطق فهم ایران در سفرنامه پرداخته و از این منظر بسیار اهمیت دارد. این سه کتاب از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.


گزارش این نشست به زودی در پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه منتشر خواهد شد.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید