منتشر شد:

«مجموعه جستارهایی در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»

«مجموعه جستارهایی در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»

کتاب «مجموعه جستارهایی در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تهیه و تدوین شده است از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

این مجموعه شامل ۲۰ جستار است که بر مبنای یافته‌های حاصل از موج سوم پیمایش «ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان» تدوین شده است. موضوعات مورد بررسی در این مجموعه، توسط خود نویسندگان جستارها از میان مفاهیم مورد سنجش پژوهش مذکور انتخاب شده‌ است.

در این مجموعه، موضوع «پنداشت از عدالت و نابرابری»، اهمیت بیشتری برای پژوهشگران و نویسندگان داشته است و ۵ جستار را به خود اختصاص داده است. همچنین پرداختن دو جستار به موضوع «مخاطره و محیط‌زیست»، که برای نخستین‌بار در پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان مورد سنجش قرار گرفت، نشان‌دهنده توجه پژوهشگران اجتماعی و علاقه‌مندی آنها به این موضوع و تبدیل‌شدن آن به یک مسئله اجتماعی است.

«اقتصاد و رفاه»؛ «ارزش‌های اخلاقی»؛ «پنداشت از عدالت و نابرابری»؛ «خانواده»؛ «مخاطره و محیط زیست»؛ «دین»؛ «مصرف کالاهای فرهنگی»؛ «سرمایه اجتماعی»؛ و «رضایت‌مندی»، ۹ فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند که به کوشش خیام عزیزی‌مهر و در ۳۳۷ صفحه تدوین شده است.  



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید