جامعهشناسی مخاطبان تئاتر
![جامعهشناسی مخاطبان تئاتر](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/2017/12/750xauto_0909461.jpg)
کتاب«جامعهشناسی مخاطبان تئاتر»، دستاورد پژوهش «سنخشناسی مخاطبان تئاتر؛ مطالعه سبک زندگی و انتخابهای ذوقی تماشاگران تئاتر در تهران» است که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.
دکتر اعظم راودراد، پژوهشگر این اثر، پس از تشریح بحث کلی جامعهشناسی هنر و جامعهشناسی مخاطب و نیز تبیین دنیای تئاتر در ایران، به تحلیل مخاطبان تئاتر در ایران و دستهبندی آنها از منظر ذائقه هنری و تئاتری و نیز سبک زندگی مرتبط با آن ها پرداخته است.
یافتههای این پژوهش نشان میدهد که سبک زندگی مخاطبان انواع تئاتر سنتی و مدرن تفاوت اساسی ندارد. بنابراین میتوان با سیاستهای زیباییشناختی، ذائقه مخاطبان تئاتر سنتی را ارتقاء داد و این جمعیت بالقوه که از نظر تعداد بیشتر است بهسوی تئاتر مدرن سوق داد. به استناد این پژوهش، گسترش ذائقه هنری مخاطبان تئاتر سنتی و ارتقای ذائقه آنها بهگونهای که به تماشای تئاتر مدرن تمایل پیدا کنند، مانع رشد و گسترش تئاتر سنتی نخواهد شد.
کتاب «جامعهشناسی مخاطبان تئاتر» با ۲۴۹ صفحه و با قیمت ۲۸ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.