پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر کرد:

قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بین‌الملل

قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بین‌الملل

کتاب «قدرت و سیاست فرهنگی در روابط بین‌الملل» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، در تفاهم‌نامه مشترک با انتشارات علمی و فرهنگی به صورت مشترک از سوی این انتشارات منتشر شد.

كتاب «قدرت و سياست فرهنگی در روابط بین‌الملل» به قلم متخصصان حوزه علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات به رشته تحرير درآمده و «جی.پی سينگ»، دانشيار ارتباطات، فرهنگ و تكنولوژی دانشگاه جرج تاون، ضمن نوشتن فصل اول كتاب، ويراستاری آن را بر عهده داشته است. این کتاب توسط عسگر قهرمانپور به فارسی برگردانده شده است.

صنايع فرهنگی چه نقش و جايگاهی در روابط بین‌الملل دارند؟ تجارت و صنايع فرهنگی چه كمكی به توسعه روابط سياسی يک كشور در صحنه بین‌الملل دارد؟ دولت‌ها چه سیاست‌های فرهنگی می‌توانند اتخاذ كنند تا به گسترش روابط فرهنگی و سياسي‏شان در سطح جهانی كمک كند؟ فرهنگ چه نسبتی با قدرت در روابط بین‌الملل دارد؟ سیاست‌های فرهنگی چگونه می‌توانند به ارتقای جايگاه  بین‌المللی و هژمونی يک كشور ياری رسانند؟ اين پرسش‌ها و ده‌ها  پرسش ديگر از جمله پرسش‌هایی اند كه نويسندگان كتاب حاضر تلاش می‌کنند به آنها پاسخ بدهند.



«قدرت و سیاست‌های فرهنگی جهانی»، «سیاستگذاری فرهنگی و  سرشت سیاسی فرهنگ»، «هنرها، فرهنگ و جامعه مدنی: ایستگاه‌های قدرت در شبکه‌های حکمرانی»، «پیوندهای هنر- دولت: هنر و قدرت از منظر معاهدات بین‌المللی»، «به‌سوی یک اقتصاد سیاسی دیجیتال: از مصرف انبوه سازمان‌دهی‌شده تا رقابت توجه»، «بازیگوشی قدرت: تأثیر فرهنگی رسانه‌های تولیدکننده- مصرف‌کننده»، «اقتصاد سیاسی تکثر فرهنگی در فیلم و تلویزیون» «رویکرد «اقتصادی» در بحث تجارت و فرهنگ: موضع ایالات متحد»، «دیپلماسی فرهنگی: عامل انسانی»، «اهیمت جغرافیا در پژوهش سیاست فرهنگی: سیاست فرهنگی منطقه‌ای در سوئد»، «اهمیت بخش تجاری در سیاست فرهنگی در ژاپن- الگوی رابطه مکمل با حکومت»، «استعمار، هویت و سیاست فرهنگی»، «ارزشگذاری میراث فرهنگی جهانی در عصر جهانی‌شدن: پل‌های میان ملت‌ها و قدرت فرهنگی»، «نمایش‌های سیمایی واقعیت، شبکه‌های تلویزیونی و تغییر اجتماعی در هند»، «قدرت روایت: جشنواره‌های فیلم، سکویی برای زن‌باوری فراملی؟» و «سیاست فرهنگی روزمره، درآمیختگی و سیاستگذاری فرهنگی» عناوین ۱۷ فصل این کتاب است.

كتاب «قدرت و سياست فرهنگی در روابط  بین‌الملل» در ۳۵۲ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

 

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید
مهدی شکارچی ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٨

با سلام چه طوری این کتاب رو بخرمش قدرت سیاست فرهنگی در روابط بین الملل

مدیر سایت ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٨

سلام

از سایت اینترنتی خرید کتابهای پژوهشگاه اقدام کنید. نشانی:

ibook.ricac.ac.ir

یا با تلفن 88919183 تماس بگرید.