فهم جوانی از منظر سیاستگذاری و مطالعات فرهنگی

فهم جوانی از منظر سیاستگذاری و مطالعات فرهنگی

کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» اثر آلن فرانس، استاد دانشگاه آکلند نیوزلند، که در  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، با حضور استادان حوزه سیاستگذاری اجتماعی و مطالعات فرهنگی، نقد می‌شود.

دکتر علی‌اکبر تاج‌مزینانی، دارای دکتری تخصصی سیاستگذاری اجتماعی از دانشگاه گلامورگان انگلستان است.  انضباط اجتماعی،  زندگی روزمره جوانان در شهر تهران،  علوم اجتماعی و مشکل بیکاری جوانان،  جوانان در جامعه: شکل‌گیری و فروپاشی جوانی در اروپای شرقی و غربی، فرهنگ جوانان روسیه: سازندگان و ساخته شدگان یک ملت، مشارکت رای دهی جوانان، دخیل ساختن جوانان امروز در دموکراسی فردا، قانون بین‌المللی حقوق جوانان (سه جلد) از جمله آثار تالیفی و ترجمه‌ای دکتر تاج‌مزینانی در حوزه جوانان است. جامعه‌پذیری سیاسی جوانان، مطالعات جامعه شناختی جوانان، مشارکت سیاسی جوانان، ابعاد و پویایی ها، مطالعات جامعه شناختی جوانان، دانشجو، سیاست و مشارکت: سیاست انتخاب به جای سیاست وفاداری، گونه شناسی نظامهای رفاهی در جهان، نیز از جمله مقاات تألیفی ایشان در زمینه جوانان است.

دکتر علی‌اکبر تاج مزینانی در حال حاضر، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است.


دیگر سخنران جلسه نقد کتاب «فهم جوانی» دکتر محمدسعید ذکایی، دکتری مطالعات فرهنگی و معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است. جوانان و بیگانگی تحصیلی و دانشگاهی، فرهنگ جوانان و تلفن همراه، فرهنگ گذار و الزامات آن برای روابط بین نسلی، فهم زمانی و تجربه حل مسأله، شبکه‌های اجتماعی مجازی و سبک زندگی جوانان: فراتحلیل پژوهش های پیشین، جرم شناسی فرهنگی و مسئله جوانان، تعلق به خرده فرهنگ جوانان در شهر تهران، گذار به بزرگسالی و جوانی رو به تغییر، جوانان، سرمایه اجتماعی و رفتارهای داوطلبانه، جوانان، بدن و فرهنگ تناسب و دختران جوان و تجربه زنانگی از جمله تحقیقات دکتر ذکایی در حوزه جوانان و مسائل آنان است.


در این جلسه همچنین  مصطفی درویشی، دانش‌آموخته ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و مترجم این کتاب درخصوص موضوع کتاب سخنرانی خواهد کرد.

برنامه نقد کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر»، روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

برای مشاهده متن کامل مقدمه این کتاب اینجا کلیک کنید. مقدمه کتاب

ورود برای عموم به این برنامه آزاد است.


تهیه و درح خبر: م. اسدزاده


مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید