رصد اقتصاد هنر ایران در آستانة انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات- 32
![رصد اقتصاد هنر ایران در آستانة انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات- 32](https://www.ricac.ac.ir/uploads/thumbs/news/old/750xauto_minakari-22.jpg)
رصد اقتصاد هنر ایران در آستانة انتخابات مجلس شورای اسلامی
وعدهها برای رونق اقتصادی هنر نهتنها در ویترینهای انتخاباتی نمایندگان مجلس، بلکه در ویترین عملکرد دولتها نیز دیده میشود. همانگونه که در پایان دولت دوم خاتمی طرح «حمایت از خرید آثاری هنری» مطرح شد و پس از توقف طولانی در اجراییشدن آن، در پایان دولت دوم احمدینژاد دوباره این طرح مطرح شد و به تصویب رسید. ظاهراً، دولتها با تصویب طرحهایی همچون «طرح خرید آثار هنری»، که بار مالی و انتظارات فرهنگی زیادی به همراه دارد، ناتوانی در اجرای آن را به دولت بعد میسپارند.
واقعیت این است که مباحث پیرامون اقتصاد هنر در حاشیۀ وعدههای انتخاباتی قرار دارد؛ اغلب نمایندگان بر اهمیت این بحث و راهکارهای رونقدادن به بازار هنر آگاه نیستند. لذا، لازم است که طرح مطالبات هنرمحور از سوی رسانهها بیشتر دنبال شود و فعالان اجتماعی در طرح و بحث آن کوشا باشند. باید امیدوار بود اکنون که دولت تصمیم جدی به برنامهریزی در اقتصاد هنر دارد و صندوق اعتباری هنر در تلاش است که تعاملات بیشتری با نهادهای پولی (بانکها و مؤسسات دولتی و خصوصی) داشتهباشد، نمایندگان در مجلس بعدی بتوانند زیرساختهای حقوقی و ساختار مدیریت کلان را برای اعتمادسازی در سرمایهگذاری هنر فراهم آورند.
دكتر محمدرضا مریدی، عضو هيات علمي دانشگاه هنر تهران، در جستاري كه در كتابايران در آستانه انتخابات منتشر شده است به موضوع اقتصاد هنر ایران در آستانة انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته است.
براي مشاهده متن كامل اين جستار اينجا كليك كنيد.
انتخابات و اقلیتهای مغفول/ ايران در آستانه انتخابات- 31
مطالبات در حوزۀ گاز طبیعی و آیندۀ ایران/ ايران در آستانه انتخابات- 30
انتخابات، آموزش عمومی و مسئلۀ آب/ ايران در آستانه انتخابات- 29
انتخابات و مطالبات زنان/ ايران در آستانه انتخابات- 27
انتخابات و فرهنگ شهرت/ ايران در آستانه انتخابات-26
ايران در آستانه انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات- 25
انتخابات فرصتی برای انشقاق یا ائتلاف/ ايران در آستانه انتخابات- 24
احزاب شهساخته و انتخابات / ایران در آستانه انتخابات- 23
الزامات مجلس دهم برای بقا و ارتقای ایرانان/ ايران در آستانه انتخابات- 22
تحلیل پیامدهای اجتماعی و فرهنگی انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات- 21
مجلس شورای اسلامی و سرمایۀ اجتماعی/ ايران در آستانه انتخابات- 20
امتناع وعدههاي انتخاباتي در سطح ملّي/ ایران در آستانه انتخابات- 19
لنينيشدن فرآيند/ ایران در آستانه انتخابات- 18
دروغگویی در انتخابات: اَشکال، سطوح و پیامدها/ ايران در آستانه انتخابات- 17
گذار به مردمسالاری مستقیم/ ايران در آستانه انتخابات- 16
اقتصاد انتخابات مجلس/ ايران در آستانه انتخابات- 15
وندالیسم انتخاباتی: تخریب اموال عمومی یا تخریب افکار عمومی؟/ ايران در آستانه انتخابات- 14
بررسی هویت مورد نظر گفتمان جمهوری اسلامی در قبال زنان/ ايران در آستانه انتخابات- 13
اقوام و انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات- 12
پیامدهای نگاه اصالی به جای نگاه آلی به انتخابات در ایران/ ايران در آستانه انتخابات- 11
تأملی بر مشارکت طبقۀ متوسط در انتخاباتِ پیشِ رو/ ايران در آستانه انتخابات- 10
سازمانهای رفاهی، کنترل سیاسی، شهروندی/ ايران در آستانه انتخابات- 9
انتخابات پارلمانی، هویت جمعی و امر سیاسی/ ايران در آستانه انتخابات- 8
اهمیت ویدئوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی مجازی/ ايران در آستانه انتخابات- 7
رفتار انتخاباتی با نگاهی به مصرف رسانهای/ ايران در آستانه انتخابات- 6
روابط انتخابات و شبکههای اجتماعی موبایلی/ ايران در آستانه انتخابات- 5
الگوی تبلیغات رسمی انتخابات در ایران با تأکید بر صداوسیما/ ايران در آستانه انتخابات- 4
آنلاين بدون ايميل/ ايران در آستانه انتخابات-3
ظرفیت پیامرسانهای موبایلی در انتخابات/ ايران در آستانه انتخابات-2
رویکرد شبکههای تلویزیونی ماهوارهای به انتخابات در ایران/ ایران در آستانه انتخابات-1