موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران/سعید معیدفر/۱۳۹۸
موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» که پس از ۱۶ سال توسط دفتر طرحهای ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا شد، پایان یافت. هدف از انجام ...
بیشتروضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران/محمدرضا جوادی یگانه – غلامرضا غفاری/۱۳۹۵-۱۳۹۴
وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی کشور را میتوان یکی از بزرگترین پیمایشهای ملی ایران ازنظر گستردگی نمونه تحقیق دانست. در این تحقیق جمعآوری نمونه در ۴۲۶ مرکز شهرستان کشور انجام ...
بیشترارزشها و نگرش های ایرانیان (موج سوم)/محمدرضا جوادی یگانه/۱۳۹۴
موج سوم ارزشها و نگرشهای ایرانیان با فاصله دوازده سال از موج دوم در دفتر طرحهای ملی طراحی و اجرا شد. این پیمایش علاوه بر سنجش اکثر مفاهیم موجود در ...
بیشترسنجش سرمایه اجتماعی کشور (موج دوم)/غلامرضا غفاری/۱۳۹۳
موج دوم پیمایش سرمایه اجتماعی کشور در سال ۱۳۹۳ در دفتر طرحهای ملی طراحی و اجرا شد. در این موج سرمایه اجتماعی در مناطق شهری و روستایی در سه سطح ...
بیشترسنجش سرمایه اجتماعی کشور (موج اول)/غلامرضا غفاری/۱۳۸۳
سنجش سرمایه اجتماعی کشور اولین پیمایش ملی در این حوزه تخصصی از علوم اجتماعی است. البته مواردی مانند اعتماد اجتماعی یا مشارکت در گروهها قبلاً در پیمایشهای دیگر سنجیده شده ...
بیشترتحولات فرهنگی جامعه ایران/محسن گودرزی/۱۳۸۳
پیمایش تحولات فرهنگی در ایران به منظور تکرار پیمایش گرایشهای فرهنگی و نگرشهای اجتماعی در ایران (۱۳۵۳) انجام شد تا بر اساس انتخاب یک نمونه مشابه، روند تحولات فرهنگی جامعه ...
بیشترارزشها و نگرش های ایرانیان (موج دوم)/محسن گودرزی/۱۳۸۲
موج دوم پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان به فاصله سه سال از موج اول در دفتر طرحهای ملی اجرا شد و علاوه بر سنجش اغلب متغیرهای موجود در موج اول ...
بیشترارزشها و نگرشهای ايرانيان (موج اول)/عبدالعلی رضایی/۱۳۷۹
پیمایش ارزشها و نگرشها را میتوان شناختهشدهترین پیمایش ملی ایران دانست که مقبولیت علمی بالایی در میان اصحاب علوم اجتماعی و مدیران و سیاستگذاران کشور دارد. اولین موج این پیمایش ...
بیشترفعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (روستایی)/سعید معیدفر/۱۳۷۹
پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی در بخش روستایی هم اطلاعات مربوط به روستاها و هم اطلاعات خانوارهای روستایی در این حوزه را جمعآوری کرده است. در بین پیمایشهای ملی ...
بیشترفعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی (شهری)/احمد رجب زاده/۱۳۷۸
پیمایش فعالیت و مصرف کالاهای فرهنگی در بخش شهری از اولین پیمایشهای انجام شده در دفتر طرحهای ملی است. ویژگی متمایز این پیمایش استفاده از واحد تحلیل خانوار به جای ...
بیشترآگاهیها، نگرشها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در ايران/منوچهر محسنی/۱۳۷۴
آگاهیها، نگرشها و رفتارهای اجتماعي و فرهنگی در ايران، اولین پیمایش ملی پس از انقلاب اسلامی است. این پیمایش در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حمایت معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ ...
بیشترگرایشهای فرهنگی و نگرشهای اجتماعی در ایران/علی اسدی/۱۳۵۸
پس از انجام مرحله اول طرح گرایش های فرهنگی و نگرش های اجتماعی در ایران در سال ۱۳۵۳، مرحله دوم آن پنج سال بعد در سال ۱۳۵۸ انجام شد. در ...
بیشترگرایشهای فرهنگی و نگرشهای اجتماعی در ایران/علی اسدی/۱۳۵۳
پیمایش گرایشهای فرهنگی و نگرشهای اجتماعی در ایران، اولین پیمایش ملی کشور محسوب میشود. بسیاری از مفاهیم و سؤالات مطرح شده در آن بعداً در پیمایشهای دیگر نیز مورد استفاده ...
بیشتر