آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست پژوهشکده هنرهای سنتی اسلامی برگزار شد

 آیین تکریم رئیس سابق  و معارفه سرپرست پژوهشکده هنرهای سنتی اسلامی برگزار شد

این آیین در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری صائب، با حضور «محمدمهدی مظاهری» مشاورعالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن غمیلو، معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و جمعی از هنرمندان و پژوهشگران برگزار شد.

دکتر مظاهری در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های دکتر عباس مقتدایی، رئیس سابق  پژوهشکده هنرهای سنتی اسلامی اصفهان گفت: علاقه به زیبایی موضوع اساسی هنرهای سنتی در این سرزمین است که نماد این موضوع، اصفهان است. وی تصریح کرد: هنرهای سنتی ایران به زندگی مردم این سرزمین زیبایی و عمق بخشیده است و جایگاه و نقش بی‌بدیل پژوهشکده هنرهای سنتی برای قابلیت‌سازی این هنر است. دکتر مظاهری برنامه‌ریزي براي قرار گرفتن در مدار پیشرفت و توسعه ملی پایدار را یک ضرورت حیاتی دانست که راه آن تلاش همه‌جانبه به منظور افزایش ظرفیت‌ها و پویایی‌هاي نظام ملی در همه ابعاد و زیرمجموعه‌هاي سیاسی، اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی است، تا حدي که نظام ملی قادر به پاسخگویی به نیازهاي فزاینده وسازگاري و تعامل با شرایط متغیر داخلی و خارجی شود. وی افزود، البته باید به این نکته توجه داشت که در مدیریت و راهبری هنرهای کاربردی و رشد و شکوفایی آن نباید تنها چشم‌انتظار نقش‌آفرینی دولت بود. در کنار دولت، بازیگران داخلی یعنی هنرمندان، مصرف‌کنندگان، رسانه، جامعه مدنی، نیروهاي سیاسی، افکار عمومی و همچنین بازیگران بین‌المللی یعنی بازار، نهادهاي بین‌المللی، افکارعمومی بین‌ا‌لمللی و... نیز قرار دارند. از این رو تأکید بر قابلیت‌سازي ملی، اساسی‌ترین گام در راستای حفظ، ‌تقویت و پیشبرد هنرهای کاربردی در کشور به حساب می‌آید و در همین جاست که نقش بی‌بدیل نهادهایی همانند «پژوهشکده هنرهای سنتی» به چشم می‌آید.

دراین مراسم از دکتر عباس مقتدایی با ارائه لوح تقدیرشد و حکم دکتر حبیب‌رضا ارزانی نیز به عنوان سرپرست پژوهشکده هنرهای سنتی- اسلامی به وی اعطا شد.

همچنین دراین مراسم دکتر«عباس مقتدایی»، رئیس سابق پژوهشکده هنرهای سنتی- اسلامی، با بیان تاریخچه‌ای از تاسیس پژوهشکده به ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های صورت گرفته در این پژوهشکده پرداخت.  دکتر ارزانی نیز با بیان اینکه باید همواره در تکامل باشیم، تصریح کرد: سند برنامۀ ششم توسعه و نقشه جامع علمی کشور نصب العین ما دربرنامه‌های آینده پژوهشکده است.



 Show original message

مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید